POLECAMY

Hatha joga – pozycje stojące [trening]

Pozycje stojące są fundamentalną klasą wszystkich asan hatha jogi, ponieważ tworzą podstawę dla praktyki przez nadanie bazy dla bardziej zaawansowanych pozycji. Pomagają zwiększyć moc, siłę i równowagę w nogach. Dodatkowo pomagają przy prawidłowym trawieniu, krążeniu krwi, poruszaniu się i świadomości przestrzennej. Podczas serii składających się z tych pozycji serce i płuca aktywnie oczyszczają krew. Kiedy je stosujemy, system nerwowy jest lepiej chroniony, dlatego pozostawiają cię odświeżonym, uważnym i ustabilizowanym. Jak ćwiczyć?

1. Pozycja góry: Tadasana. Drishti: do przodu. Korzyści fizyczne: prostuje kręgosłup; wzmacnia mięśnie brzucha i pośladków; otwiera klatkę piersiową; poprawia postawę; wzmacnia łuki stóp, kostki, kolana i uda. Korzyści umysłowe: poprawia skupienie umysłu; rozwija siłę woli; zmniejsza łagodny niepokój. (źródło: "Hatha joga", M. Kirk, B. Boon, D. DiTuro, wydawnictwo Vital, 2014 Białystok; publikacja za zgodą wydawcy)
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)