Wydarzenie publiczne
- często różne organizacje charytatywne, mając na celu zbieranie funduszy na określoną sprawę, organizują bale albo bankiety, na które mogą wejść jedynie osoby, które wyrażą zgodę na zakup biletu;
- zaproszenia na tego typu wydarzenie rozsyła się więc do dużej liczby osób (są to najczęściej ludzie niejako związani z daną organizacją, potencjalni sponsorzy, przedstawiciele firm, itp.);
- w zaproszeniu należy umieścić wzmiankę o cenie biletu;
- dołącza się także prośbę o odpowiedź (można ewentualnie z kartką zwrotną);
- zaproszenia na wydarzenia publiczne powinno wysłać się minimum 4-6 tygodni przed datą samej imprezy;
- osoba zaproszona potwierdzając swoje przybycie, powinna od razu dołączyć czek na kwotę, która pokrywa cenę biletu (nie ma obowiązku odsyłania swojej odmowy).
Fundacja X
Zaprasza serdecznie
na Bal
z okazji Dnia Dziecka,
który odbędzie się
trzeciego czerwca
dwa tysiące dziesiątego roku
o godzinie 20.00
w…
Cena biletu: 250 złotych
Zobacz także: Jak odwołać zaproszenie
Bal prezentacyjny
- impreza tego typu jest z reguły organizowana przez różnego rodzaju stowarzyszenia; jej głównym celem jest przedstawienie młodych panien oraz kawalerów;
- zaproszenia na bale prezentacyjne kieruje się do członków organizacji czy gości honorowych;
- fundusze uzyskane ze sprzedaży biletów na tego typu imprezę przeznacza się zwykle na wydatki samego stowarzyszenia;
- zaproszenie przypomina normalne zaproszenie oficjalne, tj. przygotowuje się je na białym lub kremowym papierze, tłoczy lub drukuje; dodatkowo można zamieścić logo stowarzyszenia, które organizuje dany bal prezentacyjny oraz listę sponsorów i osób zasiadających w komitecie; nie można oczywiście zapomnieć o wzmiance dotyczącej ceny biletu na imprezę.
Zobacz także: Jak odpowiedzieć na oficjalne zaproszenie