Trenuj z dzieckiem - ćwiczenia po porodzie

Jestem mamą trójki dzieci. Ostatnie ciąże miałam rok po roku i nie miałam czasu schudnąć po porodach. Dokładnie miesiąc temu urodziłam przez cięcie cesarskie córeczkę.
/ 31.10.2011 10:01

Trenuj z dzieckiem - ćwiczenia po porodzie

Jestem mamą trójki dzieci. Ostatnie ciąże miałam rok po roku i nie miałam czasu schudnąć po porodach. Dokładnie miesiąc temu urodziłam przez cięcie cesarskie córeczkę. Chciałabym jak najszybciej wrócić szybko do formy. Przy mojej gromadce nie mam czasu na siłownię
więc proszę o jakiś domowy zestaw ćwiczeń na odzyskanie mniej więcej dawnej sylwetki.

Kasia

Przede wszystkim zachęcam do odbycia ginekologicznej wizyty kontrolnej po zakończeniu połogu. Wówczas należy omówić sprawę aktywności fizycznej z ginekologiem. Po porodzie przez cięcie cesarskie okres gojenia się rany może wynosić 10 tygodni, tyle samo czasu można odczuwać ból. Kiedy ginekolog uzna, ze jest pani gotowa może pani rozpocząć gimnastykę. Trening aerobikowy wymaga rozgrzewki, która trwa 5-10 minut. Przed treningiem, w jego trakcie i po nim należy pić wodę- by nie zaburzać laktacji (by nie doszło do odwodnienia w czasie ćwiczeń). Zawsze należy pamiętać o zasadzie-nie za dużo i nie za szybko. Jeśli karmi pani piersią warto ćwiczyć co drugi dzień- by organizm mógł odpocząć po wysiłku.

Można trenować razem z dzieckiem:
5-10 minut rozgrzewki np. spacer przed treningiem
1. Połóż dziecko na podłodze. Klęknij przed nim i rozstaw ramiona po jego bokach. Napinając mięsnie brzucha zginaj ramiona w łokciach, zbliżając powoli twarz do główki dziecka. Następnie podnieś się prostując przy tym łokcie. Spróbuj wykonać 10 powtórzeń. Odpocznij przez kilka minut.

2. Stań twarzą do ściany i oprzyj się o nią dłońmi. Napnij mięsnie pośladków, potem powoli podnieś do tyłu prawą nogę, jednocześnie prostując plecy i napinając mięsnie brzucha. Wytrzymaj przez chwilę, potem powróć do stania. Powtarzaj układ do czasu gdy pośladki zmęczą się, zmieniając przy tym nogi.

3. połóż się na boku obok dziecka. Wykonuj ćwiczenia rozciągające nogi. Leżąc na lewym boku ze zgiętą nogą podnieś prawą nogę 10 razy na niedużą wysokość. Powtórz to samo ćwiczenie, unosząc lewą nogę i opierając się na prawym boku. Potem znów zmień strony.

4. połóż się na plecach i połóż dziecko na brzuchu, opierając jego główkę na ugiętych kolanach. Chwyć dłońmi za uda po obu stronach dziecka powoli unoś głowę i ramiona nad podłogą. Utrzymuj prosty kark i nie przysuwaj podbródka do klatki piersiowej. Wykonaj 10 powtórzeń i odpocznij.

Proszę pamiętać o zgodzie ginekologa na wykonywanie ćwiczeń. Kiedy należy przerwać ćwiczenia? Gdy odczuwa się ból, zawroty głowy, nudności. Szybki powrót do formy sprzed ciąży ułatwia karmienie piersią (przyśpiesza inwolucję macicy), odpowiednia dieta oraz wykonywanie ćwiczeń. (na podstawie "Ciąża. Poradnik dla rodziców".dr Anne Deans)

Zobacz:

Chcę odzyskać figurę po porodzie

Poporodowe zalecenia

O tym czego nie wolno po porodzie

Jak schudnąć po ciąży?

Pozdrawiam serdecznie