Zdarza się, że osoby pracujące jako menadżerowie, nie posiadają standardowej umowy o pracę, ale tzw. kontrakt managerski. Czym charakteryzuje się taka umowa i w jakich przypadkach jest to najbardziej korzystna forma zatrudnienia? Sprawdźmy!
Czym jest kontrakt managerski?
Kontrakt managerski nie jest stosunkiem pracy, jest umową cywilnoprawną. A to oznacza, że osoba, która pracuje na podstawie kontraktu managerskiego nie jest objęta Kodeksem Pracy i wynikającymi z niego obowiązkami oraz przywilejami.Zasady, na jakich opiera się praca na kontrakcie określane są każdorazowo na umowie zawieranej przez pracodawcę i pracownika. Sprawy, które nie są uregulowane w takich umowach, rozstrzygane są na podstawie przepisów cywilnych, a nie tych zawartych w Kodeksie Pracy.
Kto może pracować na podstawie kontraktu managerskiego?
Kontrakt managerski nie jest dla każdego. Już sama jego nazwa sugeruje, że jest on przeznaczony wyłącznie dla kadry managerskiej. Osoby pracujące na takich stanowiskach potrzebują często mieć bardziej elastyczny system pracy, a nie, jak w przypadku umowy o pracę, stałych 8 godzin dziennie, a zatrudnienie na kontrakcie faktycznie taką elastyczność pracy umożliwia.Jakie są zalety pracy na kontrakcie managerskim?
Kontrakt managerski zapewnia wiele swobód, takich jak:- brak stałych godzin pracy
- brak ściśle unormowanego wymiaru czasu pracy;
- brak konieczności przebywania w określonym miejscu w czasie pracy