Jak dobrze zorganizować czas pracy?

jak dobrze zorganizować czas pracy, jak zarządzać czasem pracy, jak zdążyć ze wszystkim w pracy fot. Fotolia
Teraz już zdążysz ze wszystkim!
Weronika Kwaśniak / 02.06.2014 13:12
jak dobrze zorganizować czas pracy, jak zarządzać czasem pracy, jak zdążyć ze wszystkim w pracy fot. Fotolia

Nawet jeśli twoja praca pozornie nie jest stresująca, na pewno często czujesz się przeciążona natłokiem różnych spraw. Efektem takiego trybu pracy jest ciągły pośpiech, stres i coraz większe problemy z dotrzymywaniem ważnych terminów. Kłopotom z organizacją czasu w pracy na szczęście można zaradzić - sprawdź kilka wskazówek!

Jak dobrze zorganizować czas pracy?

  • Dokładnie zaplanuj swoją pracę. Każdego dnia zrób listę zadań, jakie masz do wykonania. Następnie ustal priorytety, odróżniając sprawy pilne od tych, które mogą jeszcze trochę zaczekać. Później oszacuj czas, jaki zajmie ci wykonanie każdej z zapisanych spraw (dodaj to tego co najmniej godzinę na różne nieprzewidziane wypadki, np. problemy z drukarką lub korki).
    Pracę zaczynaj zawsze od zadań najpilniejszych, a jeśli pozostałe nie zmieszczą się w twoim czasowym harmonogramie, przesuń je na następny dzień. Pamiętaj, żeby wykonać je wtedy w pierwszej kolejności.
  • Zastanów się, co najczęściej odciąga cię od realizacji określonych zadań. Może np. pracujesz w bałaganie i nieustannie musisz szukać jakichś dokumentów? Albo często ulegasz pokusie zaglądania "na chwilkę" na portale społecznościowe? Gdy masz dużo do zrobienia, a gadatliwa koleżanka ma ochotę na osobiste zwierzenia, nie zawahaj się powiedzieć: „Przykro mi, jestem bardzo zajęta, pogadamy kiedy indziej”. Pamiętaj, czas nigdy nie marnuje się sam!
  • Nie zapominaj o przerwach! Co dwie godziny zrób sobie odpoczynek w pracy, choćby na przekąskę czy kawę. Takie chwile relaksu nie tylko wspaniale odstresowują, ale też poprawiają pracę umysłu. Będziesz pracować dużo lepiej.
  • Po powrocie do domu odpocznij. Odpręż się, pobaw z dziećmi, obejrzyj dobrą komedię, weź długą kąpiel. Nie myśl o tym, że w pracy jest jeszcze tyle do zrobienia.
    Zamiast zarywać noc na pisanie zaległego raportu, wypij szklankę mleka i połóż się spać o rozsądnej porze. Kiedy będziesz wypoczęta, będziesz pracować dużo szybciej i efektywniej.
Na podstawie tekstu Anny Leo-Wiśniewskiej z "Pani domu"

Sprawdź inne porady dotyczące pracy:

Tagi: praca, stres

Redakcja poleca

REKLAMA