Cele charytatywne – przygotuj się do rozmowy z pracodawcą!

Cele charytatywne – przygotuj się do rozmowy z pracodawcą!
Większość pracodawców poświęca część swoich dochodów na cele charytatywne, ponieważ chcą pokazać, że dbają o społeczeństwo i są dobrymi przywódcami. Kiedy więc pracownik poświęcający się dobrej sprawie pragnie namówić szefa, aby również ją wsparł, zazwyczaj spotyka się z dobrym przyjęciem. Bywają jednak wyjątki.
/ 26.01.2011 12:46
Cele charytatywne – przygotuj się do rozmowy z pracodawcą!

Wyjątkiem jest sytuacja, w której działalność charytatywna będzie kolidować z pracą. Istnieją skuteczne sposoby zapytania pracodawcy o wsparcie finansowe dla organizacji charytatywnych. Na razie jednak masz plus za to, że myślisz o innych.

Zobacz też: Kiedy zagrozić odejściem z pracy?

Przed spotkaniem

Odrób pracę domową. Poproszenie pracodawcy o wsparcie instytucji charytatywnych wymaga wiedzy, badań i osobistej pasji. Rozważ możliwość potraktowania szefa jak każdego potencjalnego sponsora. Zacznij od ustalenia, czym Twój pracodawca byłby zainteresowany i co jest ważne dla dyrekcji. Zastanów się, jakie priorytety ma firma, a jakie jej szef. W końcu to on będzie obrońcą Twojej sprawy. Sporządź listę pytań, jakie zadasz, i oświadczeń, jakie wygłosisz. Na przykład: „Panie dyrektorze, wiem, że zasiada pan w komisji do spraw oświaty; stąd wnioskuję, że kwestie edukacji są dla pana bardzo ważne. Dlatego chciałam panu przedstawić sprawę, którą być może uzna pan za ważną”.

Następnie zbadaj organizację i sprawę, którą chcesz poprzeć. Czy byłaś osobiście w nią zaangażowana? Czy potrafisz odpowiedzieć na pytania, w jaki sposób organizacja zyska, jeśli firma wesprze ją swoim czasem, pieniędzmi lub w inny sposób? Czy wiesz, jakimi zasadami kieruje się ta organizacja? Na co wydaje pieniądze? Czy jest uznana przez państwo i w związku z tym czy darowizna łączy się z możliwością odliczenia jej od podatku? Dowiedz się jak najwięcej, tak abyś potrafiła wykazać się dużym poziomem zaangażowania w sprawę. Aby zademonstrować swoją pasję, przytocz historię ze swojego życia, na przykład: „Kiedy w zeszłym tygodniu zgłosiłam się do pracy jako wolontariusz w centrum szkolenia dorosłych, spotkałam wielu wspaniałych, godnych wsparcia ludzi, zachwyconych możliwością zdobywania nowych umiejętności”. Nie ma nic bardziej efektywnego niż osobista historia, pokazująca, że jesteś autentycznie zaangażowana.

Zrób z tego inicjatywę biznesową. Czasami Twoje zainteresowanie jest osobiste, innym razem wiąże się ściśle z biznesem. Twoje badania wykazały, że dobrze by było wesprzeć organizację charytatywną: „Ponieważ chcemy, aby wśród potencjalnych klientów znalazło się więcej kobiet, proponuję, abyśmy wsparli organizację walczącą z rakiem piersi”.

Uzbrojona w informacje ustal, kto podejmuje lub opiniuje decyzje w takich sprawach i z kim powinnaś się spotkać. Jeśli pracujesz dla dużej organizacji, poproś szefa o wskazanie Ci odpowiedniej osoby i wsparcie Twoich działań. Jeśli firma prowadzi własną fundację, kto może powiedzieć Ci coś o niej? Czy są jakieś zasady, których trzeba się trzymać przy załatwianiu podobnych spraw? Poszukaj innego pracownika, który przedstawił swoją sprawę osobie podejmującej podobne decyzje, i zapytaj go, co zrobił, że udało mu się otrzymać pomoc.

Zobacz też: Jak poprosić o odprawę?

Fragment pochodzi z książki „Niezbędnik kobiety sukcesu. Jak skutecznie walczyć o awans i pieniądze” autorstwa Tory Johnson i Robyn Spizman (Wydawnictwo Helion, 2007). Publikacja za zgodą wydawcy.

Redakcja poleca

REKLAMA