Reklamacja oferty biura podróży

Osztustwo biura podróży fot. Panthermedia
Jeśli twoje wakacje okazały się klapą, możesz je zareklamować!
/ 19.07.2013 13:28
Osztustwo biura podróży fot. Panthermedia
Jeśli hotel zamiast czterech gwiazdek, miał dwie, posiłek był jeden, choć biuro obiecywało trzy, a okna pokoju wychodziły na lotnisko, to masz prawo domagać się zwrotu części poniesionych kosztów. Wszelkie zastrzeżenia powinnaś od razu zgłosić rezydentowi. Jest szansa, że jego interwencja pomoże i bez problemów będziesz mogła kontynuować wypoczynek. Jeśli to się nie uda, weź od rezydenta potwierdzenie zgłoszonych zastrzeżeń, potem – maksymalnie do 30 dni po powrocie – złóż reklamację w biurze podróży. Podpisany przez rezydenta dokument będzie potwierdzeniem, że od początku były problemy.

Biuro podróży nie może odmówić przyjęcia reklamacji!


Jeśli będziesz miała kłopoty z jej złożeniem, wyślij ją na adres firmy listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Brak odpowiedzi w ciągu miesiąca oznacza, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

Jak zareklamować nieudane wakacje?


W oszacowaniu wysokości roszczeń posłuż się tabelą frankfurcką (np. na www.konsument.gov.pl). Przeczytasz w niej, że rekompensata za kłopoty z transportem, zakwaterowaniem, monotonnym jedzeniem, wynosi do 5 proc. kosztu całej wycieczki. Brak klimatyzacji – 10 proc. Jeśli w wypoczynku przeszkadzał ci hałas, możesz zażądać nawet 20 proc. tego, co zapłaciłaś za wczasy.

Ważne!
Jeśli za urlop zapłaciłaś kartą, możesz skorzystać z bezpłatnej funkcji charge back.
Pozwala ona m.in odzyskać pieniądze za wadliwie wykonaną usługę.