Jak odstąpić od umowy przez internet

Jak odstąpić od umowy przez internet fot. Fotolia
Sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.
Milena Oszczepalińska / 30.09.2016 14:58
Jak odstąpić od umowy przez internet fot. Fotolia

Kupiłaś jakąś rzecz przez internet, ale po przemyśleniu uważasz, że powinnaś zrezygnować z zakupu. Nie martw się, że może to być kłopotem. Prawa konsumenckie są coraz bardziej poszerzane. Tak naprawdę mamy do czynienia obecnie z rynkiem klienta a nie sprzedawcy, więc to sprzedawca musi starać się, by cię zdobyć, a nie na odwrót. Pamiętaj, że masz prawo do odstąpienia od umowy zakupu. Podpowiadamy, jakie warunki obowiązują w tym zakresie.

Jak odstąpić od umowy przez internet?

Zgodnie z art. 30 Ustawy o prawach konsumenta obie strony zawierające umowę mają prawo do odstąpienia od niej. Jeżeli to sprzedawca informuje, że ma takie prawo, konsument powinien wiedzieć, że jemu również się ono należy.

Co musi zrobić klient, żeby odstąpić od umowy przez internet?

Są dwa sposoby na to, jak odstąpić od umowy drogą elektroniczną. Klient może:

  • wykorzystać załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta - to wzór formularza, który należy wypełnić i przekazać sprzedawcy;
  • złożyć stosowne oświadczenie na stronie internetowej sprzedawcy.

Kontakt za pomocą strony internetowej może być najwygodniejszy zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. Poprzez stronę internetową można bowiem przekazać sprzedawcy wypełniony formularz odstąpienia lub oświadczenie o odstąpieniu. Wybór sposobu odstąpienia od umowy zależy od klienta lub od preferencji sprzedawcy, jeśli poinformował o tym na swojej stronie internetowej, np. w regulaminie zakupów.

Sprawdź też: