Dlaczego ciągle trafiasz na zepsuty wózek w sklepie? Odpowiedź może cię zaskoczyć

dlaczego ciągle trafiasz na zepsuty wózek w sklepie fot. Adobe Stock, Ninaveter
Lista zakupów zawierająca dwie rzeczy, a w wózku ledwo się wszystko mieści? To często się zdarza klientom sklepów. Okazuje się, że na nasze wybory zakupowe wpływają psychologiczne sztuczki stosowane przez markety, które mają nas skłonić do większych zakupów. Oto 4 triki marketerów.
/ 21.06.2024 12:53
dlaczego ciągle trafiasz na zepsuty wózek w sklepie fot. Adobe Stock, Ninaveter

Każdy element sklepu ma znaczenie i wpływa na nasze decyzje zakupowe.

Spis treści:

  1. Kłopoty z kółkami sklepowego wózka
  2. Rozmieszczenie produktów
  3. Dźwięki i zapachy w sklepie

Kłopoty z kółkami sklepowego wózka

Już przed wejściem do sklepu znajduje się rząd wózków. Część z nich ma kłopoty z kółkami – często zacinają się, nie działają płynnie. To nie jest przypadek.

Im wolniej się poruszasz, tym więcej produktów zauważysz, a więc jest rośnie szansa, że więcej kupisz. Na pewno też nie przegapisz ofert promocyjnych, które trudno zignorować. Co więcej, w koszu mieści się więcej, niż realnie potrzebujesz, więc pojemność koszyka cię nie ogranicza.

Rozmieszczenie produktów

Towary na półkach nie są rozłożone przypadkowo. Najdroższe i najbardziej dochodowe produkty są na wysokości oczu, tak by klient łatwo je zauważył.

Wyjątkiem są drogie słodycze, które często znajdują się niżej, aby dzieci mogły je łatwiej dosięgnąć. Przekonanie dziecka, że tej rzeczy nie kupimy, to spore wyzwanie. Zresztą zdarza się, że dziecko wrzuci nam coś do wózka niespostrzeżenie.

Sprzedawcy od czasu do czasu zmieniają też rozmieszczenie towarów w sklepie, aby stali klienci przyzwyczajeni do jakiegoś układu sklepu, szukając konkretnego produktu, spędzili trochę czasu na jego poszukiwaniu, przy okazji uzupełniając koszyk o inne rzeczy.

Dźwięki i zapachy w sklepie

Nieprzypadkowe są również dźwięki i zapachy. Zapach świeżego pieczywa sprawia, że czujemy się dobrze, a przy okazji robimy większe zakupy.

Z kolei muzyka w sklepie bardzo często jest spokojna, żebyśmy się czuli komfortowo i nie śpieszyli z zakupami. Czasem sklepy puszczają na zmianę utwory wolne i szybkie, żeby nas pobudzić do działania, w tym przypadku, wrzucenia produktu do koszyka.

W dużych sieciach ponadto usłyszymy komunikaty o promocjach czy akcjach specjalnych, więc nawet nie planując zakupu jakiegoś produktu, możemy się dowiedzieć, że np. mleko jest na promocji i skręcić w alejkę, której nie zamierzaliśmy odwiedzać podczas tych zakupów.

Czytaj także:
17 sprytnych trików, by oszczędzić na jedzeniu bez utraty jego jakości. Banalne i te mniej znane wskazówki od dietetyka
Często płacisz kartą? Uważaj, możesz zapłacić dodatkową opłatę i nawet o tym nie wiedzieć
Tak unikniesz prowizji przy płatności kartą za granicą. 2 proste i bezpłatne sposoby

 

17-23 PAŹDZIERNIKA
szaleństwo zakupów
-30% przy zakupach za min. 159 zł
-30% przy zakupach za min. 159 zł
Rabat 30% na nową kolekcję prz... więcej»
Kod rabatowy:JESIEN30
Zobacz
+
-30% przy zakupach za min. 159 zł
Online

Rabat 30% na nową kolekcję przy zakupach za min. 159zł. Oferta dotyczy produktów w cenach regularnych. Nie łączy się z innymi promocjami. Rabat dostępny na henderson.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:JESIEN30
Zobacz
-40% na co 2 sztukę
-40% na co 2 sztukę
Wpisz kod w koszyku na stronie... więcej»
Kod rabatowy:ANIAKRUK40
Zobacz
+
-40% na co 2 sztukę
Online
Stacjonarnie

Wpisz kod w koszyku na stronie internetowej lub okaż sprzedawcy w butiku. Rabat obowiązuje w sklepie stacjonarnym i online. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:ANIAKRUK40
Zobacz
-25% przy zakupie minimum 2 produktów
-25% przy zakupie minimum 2 produktów
Rabat 25% obowiązuje przy zaku... więcej»
Kod rabatowy:szalone2024
Zobacz
+
-25% przy zakupie minimum 2 produktów
Online
Stacjonarnie

Rabat 25% obowiązuje przy zakupie minimum 2 produktów marki Clinique oraz za okazaniem kuponu lub wpisaniem kodu w koszyku. Rabat nie obowiązuje przy zakupie miniatur produktów i zestawów. Promocja obowiązuje w salonach marki Clinique i na clinique.com.pl. Szczegóły u sprzedawcy.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:szalone2024
Zobacz
-25% przy zakupach za min. 319 zł
-25% przy zakupach za min. 319 zł
Zyskaj -25% zniżki na koszyk p... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
+
-25% przy zakupach za min. 319 zł
Online
Stacjonarnie

Zyskaj -25% zniżki na koszyk przy zakupach za min. 319 zł! Użyj kodu: SZALENSTWO25. Oferta i szczegóły dostępne w sklepach stacjonarnych i na www.eobuwie.pl

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
Wysoki rabat = gwarancja 100% jakości
Wysoki rabat = gwarancja 100% jakości
Manicure hybrydowy z usunięcie... więcej»
Zobacz
+
Wysoki rabat = gwarancja 100% jakości
Online

Manicure hybrydowy z usunięciem poprzedniej stylizacji za 99 zł (taniej o 81 zł). Eyebar System PRO za 59 zł (taniej o 86 zł). Oferta dotyczy dwóch usług: Manicure hybrydowy z usunięciem poprzedniej stylizacji oraz Eyebar System PRO czyli idealne brwi. Oferta i szczegóły dostępne w salonach stacjonarnych.  

Cena regularna  manicure hubrydowego: 180 zł  

Cena regularna Eyebar System PRO: 145 zł

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Zobacz
-25% + PREZENT
-25% + PREZENT
Rabat 25% przy zakupie za min.... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWOEL
Zobacz
+
-25% + PREZENT
Online
Stacjonarnie

Rabat 25% przy zakupie za min. 229 zł* + PREZENT kosmetyczka z 6 mini produktami od 459 zł**. Oferta dostępna w salonach stacjonarnych i na esteelauder.pl. *Wykluczenia: Linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u Partnera.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWOEL
Zobacz
REKLAMA