Co zrobić, gdy…sprzedawca nie uznaje reklamacji

reklamacje, zakupy, wydatki, finanse
Kupiłaś śliczny sweterek. Po pierwszym praniu okazało się jednak, że wygląda jak z młodszej siostry. Sprzedawca odmówił przyjęcia reklamacji. Jak wybrnąć z takiej sytuacji?
/ 23.11.2009 14:11
reklamacje, zakupy, wydatki, finanse
Poproś o mediację
Z wnioskiem o jej przeprowadzenie możesz zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Adres znajdziesz w Internecie, na stronie www.uokik.gov.pl. Pamiętaj jednak, że
na mediację muszą się zgodzić obie strony, a więc również sprzedawca.

Idź do sądu konsumenckiego
Jeśli nie zdecydujesz się na mediację, możesz od razu zwrócić się o pomoc do polubownego sądu konsumenckiego. (działa przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej). Adres znajdziesz w Internecie (patrz punkt 1). Aby sąd zajął się sprawą, musisz złożyć wniosek (dostaniesz go w sekretariacie sądu). Ale uwaga! Rozprawa odbędzie się, pod warunkiem że zgodzi się na nią sprzedawca.

Złóż pozew
Gdy inne drogi zawiodą, możesz złożyć pozew do sądu rejonowego. Jeżeli wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 10 tys. zł (a sweter kosztuje mniej), skargę składasz na formularzu o symbolu „P”. Dostaniesz go w sądzie lub znajdziesz w Internecie na stronie www.ms.gov.pl. Opłata za takie pismo wynosi maksymalnie 300 zł. Gdy rzecz jest warta więcej niż 10 tys. zł, musisz opłacić wpis w wysokości 5 proc. wartości przedmiotu sporu.

Warto wiedzieć
Wyrok sądu konsumenckiego ma moc orzeczenia sądu powszechnego. Strona niezadowolona z wyroku może żądać jego uchylenia, składając skargę do sądu powszechnego.

Alicja Hass / Przyjaciółka

Porady finansowe - forum >>

Redakcja poleca

REKLAMA