Płyta Warszawski Lutosławski Magdy Navarrete i Piotra Steczka

Płyta Warszawski Lutosławski Magdy Navarrete i Piotra Steczka fot. Materiały prasowe
Płyta jest już dostępna w sprzedaży.
Milena Oszczepalińska / 21.04.2015 05:34
Płyta Warszawski Lutosławski Magdy Navarrete i Piotra Steczka fot. Materiały prasowe

Płyta „Warszawski Lutosławski” to pomysł Magdy Navarrete i Piotra Steczka. Spotkanie świata rozrywki i klasyki. Oboje artyści zafascynowani twórczością Witolda Lutosławskiego postanowili „otworzyć stare kufry i wyjąć z nich pożółkłe partytury”, dając nowe życie zapomnianym piosenkom „Derwida”.

Płyta "Warszawski Lutosławski" Magdy Navarrete i Piotra Steczka

Płyta „Warszawski Lutosławski” to projekt muzyczny, w którym Magda Navarrete i Piotr Steczek odkrywają zapomnianą i owianą tajemnicą twórczość wielkiego kompozytora muzyki klasycznej Witolda Lutosławskiego. Ukryty pod pseudonimem „Derwid” pisał w latach 50. i 60. przepiękne piosenki: walce, fokstroty, slow stepy czy tanga, które kiedyś śpiewały największe gwiazdy estrady, choćby Sława Przybylska, Mieczysław Fogg czy Irena Santor.

Piotr Steczek napisał fenomenalne opracowania na kwintet smyczkowy oraz orkiestrę, a Magda Navarrete zinterpretowała stare piosenki, dając swój „retro latynoski” swing.

Artyści pragnęli, żeby płyta, jak i koncerty zarówno swoją zawartością, jak i brzmieniem nawiązywały do stylistyki lat 50. i 60., kiedy prym wiodły kilkuosobowe orkiestry ze skrzypcami, wiolonczelą, altówkami. Do czasów, kiedy nie było tylu przerysowanych, „przeprodukowanych” aranżacji i melodii bez duszy.
Magda Navarrete i Piotr Steczek chcieli, żeby w ich muzyce słychać było oddech dawnych wykonań, kiedy muzycy swoim kunsztem, prostym przekazem i pięknym tekstem musieli zdobywać serca publiczności. Misją obojgu wykonawców była także nieodparta potrzeba pokazania tej zapomnianej, ale jakże pięknej twórczości Witolda Lutosławskiego.

Słowo o autorach:

Magda Navarrete - wokalistka, tancerka, producentka, trenerka głosu. Tworzy spektakle, nagrywa płyty, koncertuje, prowadzi własne studio wokalne, uczy śpiewu i tańca flamenco za granicą. Kształciła się wokalnie u najlepszych nauczycieli w Anglii i Stanach Zjednoczonych, choćby u Setha Riggsa, który szkolił takie gwiazdy, jak Steve Wonder czy Natalie Cole. Śpiewu i tańca flamenco uczyła się od madryckich i sewillskich artystów. W 2007 roku wydała pierwszą płytę „Chillli”, która ukazała się także na rynku hiszpańskim i niemieckim. W 2010 roku pojawiła się druga płyta „Iman”, w której sięgnęła po kompozycje latynoskie w nowych, lekko elektronicznych odsłonach.

Piotr Steczek - skrzypek Kameralnej Orkiestry Aukso, aranżer, kompozytor i multiinstrumentalista. Jego kompozycje są wykonywane przez orkiestry na całym świecie. Genialne wyczucie stylu i wielka wiedza na temat muzyki pozwoliły mu stworzyć muzyczną oprawę projektu „Warszawski Lutosławski” na najwyższym poziomie. Piotr wiernie śledząc linie melodyczne „Derwida”, tchnął nowe życie w te piękne, choć trochę „zakurzone” piosenki.

Zobacz też:

Materiały prasowe - Agora
Tagi: muzyka, płyta