Trzy kołki

Trzy kołki
W grze może brać udział od 2 do 9 osób. Potrzebna jest talia 32 kart. Karty mają następującą wartość w oczkach: A – 11 oczek, K, D, W – po 10 oczek, reszta-według nominału podanego na karcie. W grze uczestniczy „szacha”-najczęściej 6 trefl, która zastępuje kartę dowolnego koloru na życzenie gracza. Wartość szachy – 11 oczek.
/ 04.02.2010 10:56
Trzy kołki

Każdy gracz otrzymuje po 3 karty. Po rozdaniu dodatkowe 3 zakryte karty wykłada się na środek stołu. Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego. Wychodząc, gracz wymienia dowolną ilość swoich kart na taką samą ilość kart ze środka stołu aż do skompletowania u siebie trzech możliwie najwyższych kart w jednym kolorze.

W przypadku, gdy na środku stołu ułożą się trzy karty w jednym kolorze – należy je wyłączyć z gry, a na ich miejsce wyjąć trzy nowe karty z pozostałej talii.

Gracz, który uważa, że dalsza wymiana kart może tylko pogorszyć jego sytuację ma prawo spasować. W tym przypadku pozostali gracze mają prawo wymieniać karty w ciągu tylko jeszcze jednej kolejki. Natomiast w przypadku, gdy jeden z graczy uzbiera 31 lub 32 oczka, stwierdza: „Stop”, po czym pozostali gracze otwierają swoje karty bez dalszej wymiany oraz podliczają swoje oczka.

Gracz, który uzbiera najmniej oczek otrzymuje jeden „kołek”. W przypadku uzbierania przez gracza trzech „kołków” - podlega on „egzekucji”.

„Egzekucję” (inaczej „męczarnię”) przeprowadza się w następujący sposób: podlegający „egzekucji” wymienia dowolną kartę i zaczyna po kolei odkrywać karty z talii, aż do momentu, kiedy odkryje wymienioną kartę. Za odkrywane karty na męczenniku wykonywane są kary:

  • za odkrytego A – uderzenie po małym palcu u ręki;
  • za K – kręcenie za nos;
  • za D – klaps w policzek;
  • za W – raz w ucho.

Pozostałe odkrywane karty nie powodują żadnych kar. Uwaga ! – „męczenie” powinno się odbywać na zasadzie żartu.

Źródło: Wydawnictwo KARUZELA

Redakcja poleca

REKLAMA