Każdy gracz otrzymuje 5 kart. Dodatkowe 4 karty odkłada się do przykupu. Następnie rozdający zabiera sobie górną kartę pozostałej talii, wcześniej pokazując ją graczom. Kolor tej karty – to kolor atutowy.
Dokupowanie rozpoczyna gracz, siedzący po lewej stronie rozdającego. On ma prawo zostawić sobie jedną z rozdanych kart, a pozostałe wymienić na karty z przykupu. Jeśli gracz nie chce zamieniać kart – odwraca koszulką do dołu górną kartę przykupu. W tym przypadku prawo do zamiany nabywa kolejny gracz. Jeśli on również nie decyduje się na zamianę – odwraca kolejną kartę przykupu, przekazując tym samym niewykorzystane prawo do zamiany kart kolejnemu graczowi itd.
Rozdający nie ma prawa wymieniać kart, natomiast powinien jedną ze swoich kart zrzucić. Jeśli gracz, siedzący po lewej stronie rozdającego nie posiada żadnej karty atutowej – ma prawo dobrać taką z pozostałej talii, zabierając również przykup.
Zobowiązani do gry są: rozdający, gracz posiadający przykup oraz gracz, który uzbierał na kartach 13 oczek i więcej. Pozostali gracze mogą spasować, zrzucając karty.
Pierwszy ruch należy do gracza z przykupem, kolejny – do tego, kto pobrał wziątkę. Wychodzi się jedną kartą, na która należy dokładać kartę takiego samego koloru lub atutową.
Gra ciągnie się do momentu uzbierania przez któregoś z graczy 15 oczek. Za każdą pobraną wziątkę gracz otrzymuje 1 oczko. Za nie pobranie wziątki gracz zapisuje sobie „+” lub też odpisuje sobie 5 oczek. Odpisywać oczka można nawet do uzyskania ujemnej liczby.
Każdy z graczy przed zmianą kart ma prawo ogłosić „na 5”. Takie ogłoszenie oznacza grę bez atu. W tym przypadku koloru nie odkrywasię i atu nie obowiązuje. Gracz, który zrobił takie ogłoszenie, zobowiązuje się do pobrania pięciu wziątek. Jeśli gracz nie pobrał takiej ilości wziątek – zapisuje sobie dwa plusy. Jeśli gracz uzbierał 10 oczek lub więcej i nie pobrał żadnej wziątki – stawia na bank wszystkie przegrane (za nie pobranie) uzbierane w ciągu gry. Jego „+” będzie się równał sumie stawki na bank i wszystkich plusów. Natomiast jeśli gracz odpisze sobie 5 oczek, to nie zapisuje „+”.
Gracz, który pierwszy uzbiera 15 oczek wygrywa wartość banku oraz kwoty za „+” pozostałych graczy.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA