Poniżej zamieszczony jest przykład gry dla 4 osób grających w dwóch rywalizujących parach.
Każdy gracz otrzymuje 12 kart. Pozostałe zakryte karty kładzie się na środek stołu. Górną kartę odkrywa się i kładzie się obok.
Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego. Wszyscy gracze po kolei dobierają sobie po jednej karcie z zakrytej talii. Po dobraniu gracz może wyłożyć karty. Wykładać można kombinacje z co najmniej trzech kart jednakowych figur.Suma oczek na kartach pierwszej wyłożonej kombinacji nie może być
niższa niż 30. Gracz ma prawo dokładać swoje karty do kombinacji innych graczy, jak również wymieniać w nich Jokera na kartę której rolę pełnił w tej kombinacji. Uzyskanego w taki sposób Jokera powinno się natychmiast wyłożyć w nowej kombinacji. Na zakończenie ruchu gracz powinien zrzucić jedną zbędną swoją kartę do odkrytej talii.
Gracz, po dobraniu karty z zakrytej talii, może również dobrać górną kartę z talii odkrytej pod warunkiem, że od razu wyłoży ją w kombinacji. Zabierając górną kartę z odkrytej talii gracz powinien dodatkowo zabrać wszystkie niżej leżące karty.
Kombinacje wykłada się w sposób widoczny dla pozostałych graczy. 3 czarnego koloru (100 oczek) nie może być wyłożona w kombinacji, tylko zrzucona do talii. Natomiast 3 czerwonego koloru (100 oczek) może być wyłożona osobno (lecz nie jest uznawana za wyłożoną samodzielną kombinację). Czerwona 3 również może być zrzucona do odkrytej talii. Po wyłożeniu na stół czerwonej 3 gracz powinien sobie dobrać z talii jedną kartę.
W tej grze 2 (20 oczek) gra jak Joker. Jokerem (50 oczek) można zamieniać każdą kartę według życzenia gracza.
W momencie, gdy któryś z graczy zejdzie ze wszystkich swoich kart, następuje podliczanie oczek.
Za wyłożenie wszystkich kart w kombinacjach – 100 oczek.
Za „kanaste” (tzn. kombinację z siedmiu lub więcej kart jednakowych figur):
- mieszane (z Jokerami) – 300 oczek;
- czyste (kombinacja składająca się z co najmniej siedmiu kart jednakowych figur + ewentualne Jokery) – 500 oczek;
- jokerowe (wyłącznie Jokery i 2) – 1000 oczek.
Co ważne, liczą się wszystkie oczka – za kanaste i inne kombinacje.
Na przykład, za kanaste z siedmiu K, dwóch 2 i Jokera (10 kart w kombinacji) gracz otrzymuje: za czyste kanaste – 500 oczek, za Króli (7×10) – 70 oczek, za dwójki (2×20) – 40 oraz za Jokera – 50 oczek. Łącznie gracz otrzymuje 660 oczek. Joker i 2 zawsze mają tę samą wartość – 20 i 50 oczek nie zależnie od tego jaką kartę zamieniają w kombinacji.
Należy pamiętać, że przy wyłożonym kanaste wszystkie oczka na pozostałych wyłożonych kartach liczą się dodatnio graczowi, natomiast przy braku kanaste – ujemnie. Karty, pozostające na ręku gracza zawsze liczą się dla niego ujemnie. Tak, wyłożona czerwona trójka przy wyłożonym kanaste – 100 oczek, natomiast przy braku kanaste – minus 100 oczek.
Podczas pierwszej kolejki nie można wyłożyć wszystkich kart za jednym razem.
Gra trwa aż do uzbierania przez któregoś z graczy wcześniej ustalonej ilości oczek (np. 10000). Ten gracz – wygrywa.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA