Każdy gracz otrzymuje 3 karty. W tej grze rozdający jest również bankierem.
Po rozdaniu rozdający kładzie przed sobą pozostałą talię kart i pyta: „Kto rozpoczyna?”. Pierwszy odpowiada gracz, siedzący po lewej stronie rozdającego. Istnieją dwie możliwości odpowiedzi: „Na zamianę” i „Na pieniądze”. W pierwszym przypadku gracz zamienia się kartami z graczem po swojej prawej stronie. W drugim przypadku gracz oddaje jedną swoją kartę bankierowi, który ją kładzie pod spód talii i wydaje graczowi nową. Za taką transakcję gracz płaci bankierowi (na jego konto) jeden żeton. W ten sposób przeprowadza się jedną kolejkę rozgrywki po czym określa się wygrywającego.
Natomiast, gracz który skompletuje u siebie jedną z niżej przedstawionych kombinacji kart, zgłasza ją, nie czekając na innych graczy. Posiadacz wyższej kombinacji wygrywa. Wygrywający zabiera bank i płaci jeden żeton bankierowi za rozdanie. W przypadku jednakowych kombinacji wygrywa bankier. W innych przypadkach bank dzieli się po równo.
- Poena – trzy karty jednego koloru. Najniższa kombinacja kart. Na przykład, 10 trefl, 8 trefl, 2 trefl.
- Sekwens – trzy kolejne karty jednego koloru. Na przykład, W pik, 10 pik, 9 pik.
- Trykona – trzy karty o jednakowych figurach. Najwyższa kombinacja
kart. Na przykład 10 pik, 10 trefl, 10 karo.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA