Z każdego karcianego koloru wybiera się taką liczbę kart, ile jest graczy plus jedną. Starszeństwo kart zwykłe. Karty mają następującą wartość w oczkach: A – 14 oczek, K – 13, D – 12, W – 11, pozostałe karty zgodnie z ich nominałem.Przed rozpoczęciem gry każdy gracz otrzymuje 5 żetonów.
Rozdaje się po 3 karty każdemu graczowi. Po rozdaniu 3 odkryte karty kładzie się na stole. Gracze po kolei wymieniają swoje karty (jedną, dwie lub trzy) na odkryte karty ze stołu. Taka wymiana trwa aż do momentu, kiedy jeden z graczy powie: „Wystarczy”. Po takim ogłoszeniu gracze odkrywają swoje karty. Posiadacz wyższej kombinacji – wygrywa, niższej – przegrywa. Kombinacje mogą być następujące:
- Breland – najwyższa – składa się z trzech kart o jednakowych figurach. Breland z silniejszych kart jest wyższy od brelanda ze słabszych kart.
- Sekwens – trzy następujące po sobie karty jednego koloru. Każdy sekwens jest niższy od każdego brelanda.
- Trójka – trzy karty jednego koloru. Dla ustalenia, która silniejsza podlicza się oczka na tych kartach.
- Dukat – dwie karty o jednakowych figurach..
- Dwójka – dwie karty jednego koloru.
- Pusta karta – brak kart o jednakowych figurach oraz jednego koloru.
W przypadku, gdy dwóch graczy mają jednakowe kombinacje – podlicza się oczka na tych kartach. Przy równej liczbie oczek przegrywają lub wygrywają obaj.
Przegrywający wypłaca wygrywającemu jeden żeton oraz jeszcze jeden wpłaca do banku. Przy posiadaniu tylko jednego żetonu – wpłaca go do banku. Pozostali gracze nic nie płacą. Przegrywając wszystkie swoje żetony gracz wypada z gry i w dalszej rozgrywce nie uczestniczy.
Gracz, który posiada żetony w momencie wyczerpania ich przez pozostałych graczy – wygrywa bank.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA