POLECAMY

Kinowe premiery tygodnia (13-19 maja)

Na zewnątrz robi się coraz bardziej gorąco. Może by więc tak wybrać się do kina? I to nie tylko dla ochłody, lecz także po to, aby zobaczyć kilka filmów, których po prostu nie można przegapić!

Na zewnątrz robi się coraz bardziej gorąco. Może by więc tak wybrać się do kina? I to nie tylko dla ochłody, lecz także po to, aby zobaczyć kilka filmów, których po prostu nie można przegapić! 

"Lincz" (reż. Krzysztof Łukaszewicz)

W niewielkiej mazurskiej miejscowości dochodzi do krwawego morderstwa. Ofiarą miejscowych staje się 60-letni recydywista, który przez lata terroryzował okoliczne wsie i jej mieszkańców. Ci, którzy dokonali tego linczu, choć nigdy nie byli karani, zostają oskarżeni o morderstwo ze szczególnym okrucieństwem. Bezwzględna machina śledcza i sądownicza nabiera rozpędu. Mieszkańcy wsi wraz z rodzinami oskarżonych rozpoczynają walkę o ich uniewinnienie.

"Lincz" (reż. Krzysztof Łukaszewicz)

"Lincz" (reż. Krzysztof Łukaszewicz)

Film został zainpirowany głośnymi wydarzeniami, które wstrząsnęły polskimi mediami oraz wymiarem sprawiedliwości, którymi żyła cała Polska. W rolach głównych: Leszek Lichota, Wiesław Komasa, Izabela Kuna, Tamara Arciuch, Agnieszka Podsiadlik.

 

"Bejbis" (reż. David Ross)

16-letnia Shirley Lyner śladem wielu amerykańskich uczennic dorabia jako opiekunka dzieci. Pewnego dnia przypadkowo trafia w ramiona jednego ze swoich pracodawców. Między Shirley a Michaelem Beltranem dochodzi do zbliżenia. Mężczyzna wynagradza ją za to sporym plikiem dolarów. Ta zdumiona z pozoru łatwym zarobkiem, rozpoczyna swoją przygodę z najstarszym zawodem świata... (RECENZJA FILMU)

"Bejbis" (reż. David Ross)

"Bejbis" (reż. David Ross)
 

"Ksiądz 3D" (reż. Scott Charles Stewart)

Obraz zrealizowany na podstawie znanego i bardzo popularnego koreańskiego komiksu autorstwa Min-Woo Hyunga. W roli księdza, który wypowie posłuszeństwo kościołowi i rozpocznie pościg za bandą wampirów, które porwały jego siostrzenicę - Paul Bettany.

"Ksiądz 3D" (reż. Scott Charles Stewart)

"Ksiądz 3D" (reż. Scott Charles Stewart)
 

"Milion dolarów" (reż. Janusz Kondratiuk)

Każdy chce opływać w luksusy. Bożena (Kinga Preis) oraz jej mąż Stasinek (Tomasz Karolak) nie są wyjątkiem. Ona pracuje w banku. On jest zwykłym leniem i niedojdą. Pieniędzy ciągle brak. Do czasu... Los sprawia, że sąsiadka Bożeny, pani Marysia, samotnie żyjąca staruszka, dziedziczy milion dolarów, a następnie umiera. Bożena, która pracując w banku, zarządza jej kontem, planuje skok na kasę. Czy jej się powiedzie?

"Milion dolarów" (reż. Janusz Kondratiuk)

"Milion dolarów" (reż. Janusz Kondratiuk)
 

"Armadillo - wojna jest w nas" (reż. Janus Metz Pedersen)

Armadillo to nazwa wojskowej bazy operacyjnej, zlokalizowanej w prowincji Helmand w południowym Afganistanie, w której stacjonuje około 170 brytyjskich i duńskich żołnierzy. Wśród nich wielu młodych mężczyzn traktujących wojnę jak przygodę, test lub wyzwanie, któremu nie da się oprzeć. Półroczny pobyt w bazie sprawia jednak, że ich osobowość ulega zmianie. Bo ta spontaniczna brawura trwa krótko i kończy się dość gwałtowanie...

"Armadillo - wojna jest w nas" (reż. Janus Metz Pedersen)

"Armadillo - wojna jest w nas" (reż. Janus Metz Pedersen)

Z drugiej strony są również cywile - prości afgańscy rolnicy, którzy ze zdziwieniem przyglądają się wojnie. Uczestnicząc w niej biernie ponoszą największe straty. Żyją w poczuciu chaosu, rozdarci pomiędzy dwa fronty: uzbrojonych talibów i zachodnich żołnierzy. Nie mając wyjścia radzą sobie sami, a strach stanowi nieodłączny element ich życia. A wszystko to dzieje się na oczach świata, który, przyjmując rolę niemego świadka, zdaje się nie reagować i milcząco akceptować.    

 

"Mama" (reż. Nikolay Renard, Yelena Renard)

Niema, nieopisanie smutna wspólna egzystencja matki i syna, dwustukilogramowego olbrzyma, ściśniętych na niewielkiej przestrzeni biednego mieszkania. W milczeniu obserwujemy bezwarunkową miłość matki do syna oraz codzienną egzystencję składającą się z drobnych czynności. Statyczność i bezlitosność niemych ujęć tworzą iluzję obserwowania świata filmowego w czasie rzeczywistym.

Efekt ten wzmaga oświetlenie, które każe widzowi wejść w sam środek tego cichego dramatu, w którym ludzie i zwykłe przedmioty nabierają niesłychanego fizycznego ciężaru i emocjonalnej powagi. Pojawia się jednak szansa na ucieczkę od żmudnej egzystencji – mapa wisząca nad łóżkiem syna każe wierzyć, że bohaterowie nie będą zawsze tkwili w tej dziwnej symbiozie i upartej martwocie.

Oprac. na podstawie mat. prasowych

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)