Poznaj 100 idei, które zmieniły modę

"100 idei, które zmieniły modę", Harriet Worsley, wydawnictwo TMC
"100 idei, które zmieniły modę" to tutuł książki Harriet Worsley, która ukazała się 5 września. Autorka prezentuje w niej zmiany, jakie zaszły w naszym sposobie ubierania się od 1900 roku. Zwraca również uwagę na wydarzenia społeczne i kulturalne, które znacząco wpłynęły na modę - bo to, jak się dzisiaj ubieramy na wiele wspólnego z historią, nie tylko samej mody
/ 01.09.2011 16:08
"100 idei, które zmieniły modę", Harriet Worsley, wydawnictwo TMC

Harriet Worsley studiowała w prestiżowej Central Saint Martins College of Art and Design w London, w której dziś pracuje i wykłada takie przedmioty jak fashion communication czy dziennikarstwo modowe. Zajmuje się także projektowaniem i pisaniem o modzie.

Jednym z często występujących mitów jest ocenianie mody w oderwaniu od sztuki czy trenów ekonomicznych lub społecznych - moda nie funkcjonuje w próżni, a projektanci szukają inspiracji w otaczającym ich świecie.

Książka "100 idei, kóre zmieniły modę" zajmuje się zmianami, jakie zaszły w modzie kobiecej w XX wieku - a przeżyła ona prawdziwe rewolucje. Worsley opisuje najważniejsze idee, ale oprócz ich dokumentacji, także wyjaśnia, co za nimi stalo. Omawia nie tylko to, jak zmieniała się długość spódnicy lub kształt i wysokość obcasa, ale dlaczego ulegały one zmianom.

Zobacz także: Kampania Givenchy 2011

Autorka przedstawia także osoby, takie jak Coco Chanel, Vivenne Westwood, Calvin Klein, Yves Saint Laurent czy John Galliano, które to osoby miały największy wpływ na to, co noszą i jakie ubrania wybierają kobiety.

Wydawca poromuje tę książkę, pisząć:

Kostiumy szyte na miarę, podkreślanie talii dzięki gorsetowi, pojawienie się biustonosza, biel sukni ślubnej, wpływ celebrytów na modę, strój jako narzędzie protestu... To zaledwie kilka ze stu problemów, jakimi zajmuje się Harriet Worsley w książce pt.: „100 idei, które zmieniły modę”. Autorka prezentuje zmiany, jakie zaszły w sposobie ubierania się od 1900 roku. Zwraca również uwagę na wydarzenia społeczne i kulturalne, które znacząco wpłynęły na modę.


Pod pojęciem idei autorka rozumie nie tylko nowe kroje i stroje, które niegdyś wywoływały furorę lub oburzenie, a dziś są zwyczajnymi elementami garderoby. Ideami nazywa też innowacje i wynalazki, które udoskonaliły ubrania, oraz wszystko to, co przyczyniło się do zmian w modzie, a nie wiązało się z nią bezpośrednio (jak np. rozwój fotografii, pojawienie się filmu dźwiękowego czy nowoczesna technologia komputerowa).

Zobacz także: Backstage kampanii Reserved, jesień-zima 2011-2012

Redakcja poleca

REKLAMA