- Chcieliśmy stworzyć coś bardzo kolorowego i lekkiego z wyróżniającymi się nadrukami - mówi szefowa działu projektów Ann-Sofie Johansson. - Inspirowały nas gorące wakacje w Afryce, Indiach, na Hawajach i w Ameryce Południowej, stąd nadruki w klimatach etnicznych, jak tropikalne kwiaty i liście, efekty nierównomiernego barwienia i kolorowych smug.
Dział damski
W szczycie sezonu letniego koncentrujemy się na nieskomplikowanych elementach, które można nosić osobno, a styl i wygoda idą ze sobą w parze. Manifestacyjne sukienki maxi w stylu artystycznej cyganerii, nadruki z motywami wirujących tropikalnych liści oraz krótkie topy w stylu kimono z wzorami ikat to szczyt plażowego szyku.
Interesującą część kolekcji stanowią stroje kąpielowe, dostępne w różnorodnych modelach, od trójkątnych bikini po nieco bardziej zabudowane modele wiązane na szyi, a także z górą od kostiumu typu bandeau oraz jednoczęściowe kostiumy z paskiem. Kolorystyka jest bogata, od cieniowanych smug różnej intensywności pomarańczowego i mięty po złożone nadruki i desenie ikat, obejmujące mandarynkę, turkus, czerń i biel. Są też modele misternie i bogato zdobione złotym haftem i koralikami w stylu hinduskim.
Wśród dodatków są szale z frędzelkami, idealne na plażowy wietrzyk lub jako luksusowy artystyczny akcent letniej kreacji. Afrykańskie plemiona stanowią inspirację dla śmiałej biżuterii w postaci fasetowanych złotych bransoletek czy rzeźbionych, drewnianych bransolet, a także naszyjników z koralami albo wielkimi pojedynczymi wisiorami, z przyjemnych w dotyku materiałów. Letnie obuwie to klapki na podeszwie z rafii i espadryle na koturnie z wyciętymi palcami.
Dział męski
Koszule ze spranej bawełny, spodnie bez zaszewek, bermudy oraz tuniki, T-shirty z motywami tropikalnymi oraz szorty-kąpielówki z nadrukami kwiatowych motywów hawajskich. W palecie barw jest czerń, mocca, sprane błękity i szarości oraz akcenty w postaci żywej zieleni, czerwonej pomarańczy i turkusu. Dodatki obejmują okulary słoneczne w stylu lotniczym, słomkowe kapelusze, szale z miękkiego meshu i różne rodzaje klapek.
Dział dziecięcy
WaterAid
H&M kontynuuje wsparcie dla WaterAid (www.wateraid.org), międzynarodowej organizacji charytatywnej, która wspiera działania o dostęp dla najbiedniejszych do czystej wody, urządzeń sanitarnych i edukacji w zakresie higieny.
Ta współpraca trwa już sześć lat. W roku 2007 firma H&M przekazała £83,047 (czyli 10 procent wpływów ze sprzedaży kostiumów bikini) na projekty WaterAid w Bangladeszu, gdzie produkowane są niektóre towary H&M.