Bezpiecznie i prosto
Minimalizm to styl, który doskonale sprawdza się w pracy, na wieczornych przyjęciach i w sytuacjach wymagających dopracowanego, perfekcyjnego wyglądu. Jest niezwykle bezpieczny - prostota niezmiennie gwarantuje elegancję i wyczucie stylu.
Ubrania minimalistyczne prezentują przede wszystkim tkaninę i osobę je noszącą, dlatego muszą być starannie wykonane z doskonałego gatunkowo materiału. Takie podejście do mody jest dewizą francuskiej marki Céline, od kilkudziesięciu lat będącej niezmiennie ulubioną firmą wszystkich minimalistek.
Przebojowe torebki
W 1945 roku Céline Vipiana założyła w Paryżu niewielki sklep z butami dla dzieci – tak zaczęła się kariera jednego z największych domów mody, który zmienił styl wielu kobiet na całym świecie. Marka Céline zadebiutowała w 1959 roku na pokazie prêt-à-porter, prezentując kolekcję damskich ubrań i akcesoriów. Na początku lat 60. charakterystyczne, duże torebki zdobione motywem końskiego wędzidła stały się absolutnym hitem, w szczególności wśród modnych podróżniczek.
Polecamy: Plakaty z trendami na wiosnę i lato 2011
Michael Kors
Pod koniec lat 80. markę kupiła grupa LVMH, co spowodowało duże zmiany w prezentowanych kolekcjach. W 1999 roku głównym dyrektorem artystycznym marki został amerykański projektant - Michael Kors. To właśnie on stworzył obecny styl Céline. W 2005 roku został zastąpiony przez Roberto Menichetti, który zdecydował się na jeszcze bardziej radykalne cięcia i całkowicie usunął jakiekolwiek wzory ze swoich kolekcji. Obecnie, nad całokształtem prezentowanych strojów czuwa Phoebe Philo, zwolenniczka prostego stylu, pozbawionego zbędnych dodatków, hołdująca doskonałej jakości i precyzji wykonania.
Paryski styl
Marka Céline deklaruje swój styl jako bardzo paryski, w pełni minimalistyczny i klasyczny. Do budowania struktury strojów marka używa prostych,podstawowych form, często zgeometryzowanych i luźno dopasowanych do sylwetki. Ich zadaniem nie jest odciąganie uwagi od osoby noszącej stroje, ale podkreślanie prostoty formy i funkcji ubrania. Marka w swoich kolekcjach wykorzystuje neutralne, miejskie kolory, czyli beż, czerń i biel. Akcesoria - torebki i buty - ograniczają się jedynie do najważniejszych elementów konstrukcyjnych, są pozbawione jakichkolwiek ozdób.
Czytaj także: Jak stylowo łączyć kolory - inspiracje z wybiegów
Kolekcja wiosna/lato 2011
Na wiosnę i lato projektanci marki Céline proponują jasne kolory: biel i beż, przełamane kroplą szafiru i czerni. Ubrania wykonane są z naturalnych, szlachetnych tkanin, takich jak wełna, organiczna bawełna i jedwab. Projektanci proponują monochromatyczne, białe zestawienia luźnych, zgeometryzowanych tunik noszonych do szerokich spódnic i spodni. Kontrastowy akcent stanowią mocne kolory - szafirowa koszula noszona do brązowej, skórzanej spódnicy i szafirowe spodnie zestawione ze skórzaną, brązową bluzką. Ciekawą adaptacją najnowszych trendów przez słynącą z prostoty markę jest wprowadzenie do kolekcji etnicznych motywów w zredukowanym, minimalistycznym wydaniu.
Podsumowując: najnowsza kolekcja Céline to przede wszystkim luźne kroje, dużo bieli łączonej z kolorami, brak ozdób, aplikacji, drapowań czy strukturalnych układów tkanin.