7 kluczowych składników odżywczych dla twoich włosów!

O zdrowych i lśniących włosach marzy każda z was. Aby osiągnąć piękną fryzurę, trzeba nie tylko stosować kosmetyki pielęgnacyjne, ale również wzbogacić swoją dietę w pokarmy, które dostarczają ogromną liczbę witamin. A gdzie składników mineralnych jest najwięcej? Czytajcie!
/ 20.08.2013 12:23

O zdrowych i lśniących włosach marzy każda z was. Aby osiągnąć piękną fryzurę, trzeba nie tylko stosować kosmetyki pielęgnacyjne, ale również wzbogacić swoją dietę w pokarmy, które dostarczają ogromną liczbę witamin. A gdzie składników mineralnych jest najwięcej? Czytajcie!

7 kluczowych składników odżywczych dla twoich włosów!

1. Biotyna
To najprawdopodobniej jeden z najważniejszych składników odżywczych, który odżywia włosy, utrzymuje ich elastyczność, a także pobudza wzrost. Witamina B7(H) znajduje się w suplementach, które korzystnie wpływają na skórę, włosy i paznokcie. Najlepszym źródłem są jednak pokarmy, które powinny być na waszych talerzach. A gdzie biotyny jest najwięcej? Zobaczcie tutaj.

2. Białko
Kluczem do grubszych i dłuższych włosów jest dieta bogata w białko: zwierzęce i roślinne. Nie trzeba jeść ton mięsa, aby dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość. Białko znajduje się w wielu produktach. A wśród nich, między innymi: ryby, drób, jajka, orzechy, brokuły oraz szpinak.

3. Żelazo
Zwiększa przepływ krwi do skóry głowy, co objawia się wzrostem zdrowych pasm włosów.
Suplementy bogate w żelazo mogą powodować zaparcia, warto zatem zrezygnować z nich na rzecz pokarmów. Spożywajcie między innymi czerwone mięso, szpinak, brokuły i buraki, a wasze włosy będą zdrowe i lśniące. Jeśli wasz organizm nie chce przyswajać tego pierwiastka, czytajcie tutaj, jak sobie z tym poradzić.

7 kluczowych składników odżywczych dla twoich włosów!

4. Witamina C
Ta witamina nie tylko pomoże pozbyć się kataru, ale również wpłynie korzystnie na wasze włosy. Witamina C w odpowiedniej ilości zbuduje silną strukturę włosów, a także sprawi, że będą bardziej elastyczne. Niedobór natomiast objawi się ich łamaniem i rozdwajaniem przy końcach. A w jakich produktach znaleźć tą cenną witaminę? Czytajcie tutaj.

5. Witamina A
Ta witamina znajduje się w wielu produktach kosmetycznych. Wpływa bowiem korzystnie nie tylko na skórę i paznokcie, ale również na włosy. Dzięki witaminie A włosy są miękkie i lśniące. Jej źródło znajduje się między innymi w marchwi, brokułach, dyni, szpinaku, pomidorach i maśle.

6. Przeciwutleniacze
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłyście uczucia suchych włosów, przyczyną mogą być zanieczyszczenia środowiska. Oprócz zewnętrznego nawilżania poprzez kosmetyki polecamy zadbać o włosy od wewnątrz. Pokarmy bogate w przeciwutleniacze, głównie w polifenole ochronią włosy przed całkowitym przesuszeniem. Polifenole znajdują się w owocach (jagoda, winogron, granat), ale również w ciemnej czekoladzie i czerwonym winie.

7. Kwasy tłuszczowe Omega 3
O lśniących włosach, niczym z reklamy marzy wiele kobiet. Kwas Omega 3 zwiększa wilgotność włosów, a tym samym zapobiega ich przesuszeniu. Kwas ten jest gwarancją nawilżenia, ale nie przetłuszczenia. Spożywajcie orzechy włoskie, tłuste ryby (łosoś, pstrąg), a wasze włosy będą błyszczeć.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/16.12.2014 17:19
Bialko w szpinaku? Nie za wiele, zelazo to tak. Bialko jest oczywisci e melku, kefirach, sercah itp. Takze soja, tofu, rosliny straczkowe tez maja, dobrze jes tnp. laczyc gotowana fasolke z ryzem.
/11.06.2014 22:26
a mi się sprawdza skrzypolen z biotyną :) i włosy po nim są błyszczące, mocne i nie wypadają :) więc kontynuuję branie go 2 razy dziennie.
/31.08.2013 15:58
Interesujące :P