Szampon przeciw wypadaniu włosów - jak go stosować, aby był skuteczny + 9 najlepszych kosmetyków

Szampon przeciw wypadaniu włosów nawilża skórę głowy i pobudza cebulki do wzrostu. Jego stosowanie warto połączyć z krótkim masażem skóry głowy.
Aleksandra Jaworska / 25.09.2020 04:37

Wzmacniający szampon przeciw wypadaniu włosów powinien na stałe zagościć w twojej łazience, jeśli ciągle (lub okresowo) zmagasz się z nadmierną utratą kosmyków. W naszym przeglądzie znajdziesz 10 najlepszych szamponów, które pomogą zawalczyć o piękne i mocne włosy.

Jeśli zauważyłaś, że twoje włosy są cieńsze i słabsze postaraj się, aby mycie włosów połączone było z masażem - to niezwykle ważne, aby kuracja mogła przynieść zadowalające efekty. Zwróć również uwagę na skład szamponu przeciw wypadaniu włosów, w tym tkwi klucz do sukcesu.

Jakie składniki powinien szampon przeciw wypadaniu włosów?

Włosy wzmacniają substancje pochodzenia naturalnego, takie jak sok z aloesu, rzepa, korzeń tataraku, ekstrakt z żeń-szenia, wyciąg z kasztanowca, łopianu i kory chininowej. Wpływają nie tylko na odżywienie włosów, a także pobudzają ich wzrost.

Ceniona jest także biotyna (witamina H) - to ona reguluje metabolizm skóry, w której tkwią włosy (od niej zależy tempo ich wzrostu). Podobne działanie do biotyny ma kofeina. Z kolei prebiotyki regulują prawidłową mikroflorę skóry głowy.

Co oprócz szamponu przeciw wypadaniu włosów? 

Naukowcy odkryli, że dostarczając cebulkom odpowiednich składników, można pobudzić je do pracy. Oprócz szamponu stosuj pielęgnację uzupełniającą. Do tego celu służą skoncentrowane toniki, ampułki, sera z witaminami, wyciągami roślinnymi, kofeiną czy koenzymem Q10.

Jak stosować wcierki na wypadanie włosów?

  • Codzienny masaż z użyciem takiego preparatu pozwoli lepiej odżywić cebulki.
  • Podczas tego zabiegu przez 2–3 minuty wykonuj na skórze głowy okrężne ruchy samymi opuszkami palców.
  • Potem rozstaw palce szeroko, a następnie zbliżaj je do siebie, lekko ją uciskając skórę.

Dieta przeciw wypadaniu włosów

Gdy włosy wypadają, przyjrzyj się swojemu menu. Niedobór protein prowadzi np. do zmniejszenia grubości włosów – potrzebne ci białko znajdziesz w roślinach strączkowych, rybach oraz mięsie.

Osłabienie pasm powoduje również brak żelaza (jego dobre źródło to natka pietruszki, brokuły, czerwone mięso), cynku (żółty ser, ziarna słonecznika) i siarki (rzodkiewka, chrzan).

Treść artykułu została pierwotnie opublikowana 17.08.2018

Więcej o pięknych włosach:
Jak zagęścić włosy?
Jak szybko zapuścić włosy?
Olej lniany na włosy - jak go stosować?