Żurawinowe lody? – Na zdrowie!

Nadeszło upragnione lato. W zimnych napojach i lodach szukamy ochłodzenia. Lekarze potwierdzają, że jedzenie lodów poprawia samopoczucie i łagodzi stres, a przy tym przywołuje miłe wspomnienia z dzieciństwa. Więc kto z nas nie lubi lodów? Lody są zdecydowanie mniej kaloryczne niż słodycze lub inne przekąski. A lody z soku z cranberry dodatkowo dostarczają organizmowi wielu cennych wartości zdrowotnych. Własnoręcznie przygotowane lody o smaku żurawinowym-stracciatella w wafelku czekoladowym czy żurawinowe lody na patyku w każdym domu będą hitem tego lata!

Nadeszło upragnione lato. W zimnych napojach i lodach szukamy ochłodzenia. Lekarze potwierdzają, że jedzenie lodów poprawia samopoczucie i łagodzi stres, a przy tym przywołuje miłe wspomnienia z dzieciństwa. Więc kto z nas nie lubi lodów? Lody są zdecydowanie mniej kaloryczne niż słodycze lub inne przekąski. A lody z soku z cranberry dodatkowo dostarczają organizmowi wielu cennych wartości zdrowotnych. Własnoręcznie przygotowane lody o smaku żurawinowym-stracciatella w wafelku czekoladowym czy żurawinowe lody na patyku w każdym domu będą hitem tego lata!

Jeśli chcemy mieć pewność co do jakości lodów jakie spożywają nasze dzieci i my sami zadbajmy, aby były przygotowane z najlepszych składników i zróbmy je sami – to takie proste! Sok z cranberry, zwanej również żurawiną amerykańską i wielkoowocową, to znacznie więcej niż napój orzeźwiający lub dodatek do koktajli. Sok z cranberry idealnie nadaje się do przygotowania w domu pysznych i zdrowych lodów. O jego wyjątkowości stanowią przede wszystkim właściwości wpływające pozytywnie na nasze zdrowie.

Żurawina

Lekko cierpki smak dla ochłody

„Żurawinowe anioły” są warte swojej nazwy. Laska wanilii, nektar z cranberry i śmietana sprawiły, że powstał prawdziwie niebiański orzeźwiający przysmak. A dzięki wysublimowanej słodyczy i intensywnemu smakowi owoców żurawiny amerykańskiej sok z cranberry idealnie łączy się z bielą i czernią straciatelli. Nektar z żurawiny amerykańskiej sprawi, że popularne lody zyskają piękny różowy kolor, a owocowy i lekko kwaskowaty aromat czerwonej jagody idealnie skomponuje się ze smakiem jogurtu i chrupkością gorzkiej czekolady. Z kolei żurawina na patyczku to lodowa propozycja na pyszne połączenie z truskawkami, które stworzy odświeżający owocowy rarytas.

Sok z cranberry w połączeniu z zimną wodą mineralną perfekcyjnie gasi również pragnienie w letnie upały lub po wysiłku sportowym. Orzeźwiający i smaczny, lekko cierpkawy nektar żurawinowy świetnie nadaje się także do picia z innymi sokami owocowymi lub mlekiem. Na szczególną uwagę zasługuje trudno dostępny sok z białych cranberries. Wytwarzany jest z dojrzałych jagód, zanim uzyskają swoją czerwoną barwę i jest poszukiwany szczególnie w gastronomii, do sporządzania egzotycznych koktajli.

Zobacz przepisy na żurawinowe lody:

Lody z żurawiną

Zdrowie w szklance soku

Szklanka soku z cranberry (150 ml) wypijana rano i wieczorem zapewnia ochronę naszego organizmu przed infekcjami przez 24 godziny. Dzięki skoncentrowanej taninie zawartej w cranberry, picie soku może zapobiec gromadzeniu się bakterii w pęcherzu moczowym i nerkach, a tym samym powstaniu infekcji dróg moczowych. Żurawina amerykańska jest bogata w antyoksydanty, chroniące komórki ciała przed wolnymi rodnikami będące przyczyną nowotworów, cukrzyczy, ateriosklerozy, chorób reumatycznych i przedwczesnego starzenia się skóry. Co więcej substancje zawarte w cranberry pomagają chronić błony śluzowe żołądka przed uszkodzeniem i wrzodami, uniemożliwiając bakterii Helicobacter pylori gromadzenie się na ścianach wewnętrznych żołądka.

Picie soku i jedzenie żurawiny amerykańskiej wzmacnia również dziąsła. Jagody zawierają substancje, które zmniejszają ilość bakterii w jamie ustnej. Dzięki temu powstaje mniej osadu na zębach, który jest główną przyczyną zapaleń dziąseł. Cranberry zawiera także substancje roślinne zwane flawonoidami i polyfenolami które zapobiegają utlenieniu „złego” cholesterolu LDL i przyczyniają się do zachowania zdrowia serca.

Czy wiesz, że…

100 g suszonych cranberries dostarcza 308 kcal. Owoce te zawierają korzystne dla zdrowia drugorzędne substancje roślinne i mineralne. Wartość energetyczna 100 g świeżych żurawin amerykańskich to 46 kcal, które dostarczają również witaminy C, A i K oraz potas.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)