Nowy rok to czas na nowe i dobre nawyki żywieniowe

Mówi się „lepiej późno niż wcale”. To przysłowie dotyczy każdej zmiany w naszym życiu, także zmiany sposobu żywienia.
/ 16.01.2013 15:02
Jedz zdrowo/ fot. Poprostuzdrowo.pl fot. Poprostuzdrowo.pl

Jedz zdrowo i czuj się lekko

Eksperci z portalu PoProstuZdrowo.pl wymienili kilka złych nawyków żywieniowych, których pozbycie się sprawi, że każdy z nas będzie się czuł się lekko i zdrowo. Wystarczy zastosować się do kilku rad:

  1. Jedz regularnie. Nasz organizm potrzebuje energii co trzy godziny. Lepiej zjeść kilka małych posiłków w ciągu dnia, niż jeden wieczorem, po którym czujemy się mocno przejedzeni.
  2. Nie podjadaj w nocy. Sen to czas odpoczynku, również dla naszego układu trawiennego. Nocne podjadanie sprawi, że rano obudzisz się z uczuciem zmęczenia.  Poza tym spożywanie pokarmów w nocy ma ogromny wpływ na przyrost masy ciała.
  3. Jedz warzywa i owoce zamiast fast-foodów. Pizze, hamburgery i kebaby to niepotrzebne kalorie. Zamiast takiego śmieciowego jedzenia przestaw się na spożywanie większej ilości warzyw i owoców, które dostarczą twojemu organizmowi witaminy oraz składniki mineralne niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.
  4. Zerwij z nałogami - nie pal papierosów i unikaj zadymionych pomieszczeń, nie nadużywaj alkoholu, z umiarem spożywaj kawę i mocną herbatę. Pamiętaj, że każde uzależnienie pustoszy twój organizm i  negatywnie wpływa na kondycję zdrowotną.
  5. Nie stresuj się. Stres często prowadzi do przejadania się, które niekontrolowane i przedłużające się w czasie, może nieść ze sobą groźne skutki w postaci przytycia i związanych z tym uciążliwościami. Zamień zajadanie stresu ulubionymi smakołykami na rozładowywanie napięcia prostymi ćwiczeniami oddechowymi lub nauką medytacji.

Kontroluj wagę przez internet

Dużą pomocą w kontrolowaniu tego, co jesz, ile zjadasz i kiedy konsumujesz jest Internetowy Kalkulator Dietetyczny (IKD). Wystarczy, że założysz konto w ramach portalu Poprostuzdrowo.pl - uzyskasz dostęp do IKD, który zawiera obszerną bazę produktów. Wprowadzając do aplikacji informacje o spożywanych posiłkach, będziesz w stanie w szybki i prosty sposób uzyskać dane dotyczące składników mineralnych oraz kilokalorii dostarczanych organizmowi, będziesz mieć również dostęp do wyników w postaci różnorodnych raportów i wykresów.

Postaw na zdrowe odżywianie, czyli  na zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na energię oraz dostarczenie mu wszystkich składników odżywczych niezbędnych do właściwego rozwoju, aby cieszyć się zdrowiem przez cały rok.

Zobacz także: Chcesz przejść na dietę? Unikaj tych błędów!

Źródło: materiały prasowe Poprostuzdrowo.pl/mm

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)