Kasza jaglana dla zdrowia!

Dawniej była podstawą diety, przez pewien czas zapomniana, dziś znów wraca do łask z pełnym impetem. Mowa o kaszy jaglanej, która zyskuje coraz więcej zwolenników. I słusznie, to bogactwo wartościowych składników odżywczych!
Marta Kosakowska / 15.10.2013 08:10

Dawniej była podstawą diety, przez pewien czas zapomniana, dziś znów wraca do łask z pełnym impetem. Mowa o kaszy jaglanej, która zyskuje coraz więcej zwolenników. I słusznie, to bogactwo wartościowych składników odżywczych!

Kasza jaglana dla zdrowia!

Fot. Depositphotos

Nasze prababki znały ją doskonale, chętnie podając ją całym swoim rodzinom pod różnymi postaciami. Doskonale wiedziały, że wartości odżywcze kasz, a szczególnie kaszy jaglanej są nie do przecenienia. Nie bez powodu, kaszę jaglaną nazywa się ją królową polskich kasz.

Jak kasza jaglana wpływa na zdrowie i samopoczucie?

  • Obfituje w witaminy z grupy B, witaminę E, lecytynę, a także składniki mineralne, których ma znacznie więcej niż inne kasze.
  • Jest bogatym źródłem łatwo przyswajalnego białka roślinnego oraz węglowodanów złożonych, które stopniowo uwalniane do krwi, dają uczucie sytości na dłużej.
  • Jest lekkostawna i pożywna, może stanowić składnik posiłków na różne pory dnia. Jako śniadanie pokrzepi, będzie stanowiła doskonały dodatek do obiadu lub składnik sałatki, serwowanej na kolację.
  • Ma działanie rozgrzewające organizm, a także właściwości antywirusowe oraz zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, zatem jeszcze szczególnie polecana podczasz chłodnych pór roku oraz w stanach sezonowych infekcji.
  • Zawiera cenną krzemionkę, która doskonale wpływa na stan stan skóry, włosów i paznokci.
  • Ma działanie oczyszczaję organizm z toksyn, dlatego bywa składnikiem diet oczyszczających.
  • Nie zawiera glutenu.

Jak gotować kaszę jaglaną?

Nowicjuszy w gotowaniu kaszy jaglanej należy przestrzec, ponieważ kasza jaglana ma specyficzny gorzkawy posmak, którego można łatwo się pozbyć, dopowiednio ją przyrządzając. Aby pozbyć się goryczki, należy przed ugotowaniem przelać ją najpierw zimną, a następnie gorącą wodą, a dopiero wówczas gotować.