POLECAMY

Sześciopak z szóstką Weidera

O umięśnionych brzuchach, z widocznym „kaloryferem”, marzą już nie tylko panowie, ale również panie. Ponoć wystarczy sześć ćwiczeń i wytrwałość.

O umięśnionych brzuchach, z widocznym „kaloryferem”, marzą już nie tylko panowie, ale również panie. Ponoć wystarczy sześć ćwiczeń i wytrwałość.

Sprawdź też: Ćwiczenia 6 Weidera

Tzw. „Szóstka Weidera” to 6-tygodniowy program ćwiczeń wzmacniający mięśnie brzucha i redukujący tkankę tłuszczową w obrębie talii. O skuteczności pisze się litanie na całym na świecie, jedyną kontrowersją jest idea przetrenowania bez zapewnienia niezbędnego, z punktu widzenia fizjologii, odpoczynku. Ćwiczenia wykonuje się bowiem codziennie, z rosnącą liczbą powtórzeń, i pod koniec, uczucie kamienia na żołądku jest nie do zignorowania.

Sześciopak z szóstką Weidera TABELA

Z autopsji mogę powiedzieć, że jako dość szczupła kobieta z niewielką warstewką tłuszczyku na brzuchu przed rozpoczęciem ćwiczeń, po sumiennym odbębnieniu programu sześciopaka nie mam. Zadowolona jednak jestem w 100%, bo brzuszek nabrał znacznie ładniejszego kształtu, jest bardziej płaski, a tu i ówdzie rysują się mięśnie. Osobiście, bardzo polecam.

Jak się za to zabrać? Otóż ćwiczeń jest 6:

  1. Leżenie na plecach, nogi zgięte w kolanach, ręce wzdłuż tułowia. Spinamy mięśnie brzucha, unosimy klatkę piersiową i jednocześnie prawe kolano, tak, aby udo było równoległe do podłogi. Wytrzymujemy 2-3 sekundy, opuszczamy i powtarzamy z drugą nogą.
  2. Podobnie jak powyżej, tylko że unosimy obie nogi razem wraz z klatką piersiową, również utrzymując je 2-3 sekundy.
  3. Leżenie na plecach, nogi zgięte, dłonie skrzyżowane za głową. Podnosimy prawe kolano, jak poprzednio, oraz klatkę starając się łokciami dotknąć do kolana. Wytrzymujemy 2-3 sekundy i powtarzamy z lewą nogą.
  4. Podobnie jak powyżej, jeśli chodzi o ręce, tylko że unosimy obie zgięte nogi.
  5. Identycznie jak ćwiczenie nr 3, tylko w szybkim tempie – nie robimy pauz u góry. 
  6. Leżenie na plecach, ręce i nogi proste. Podnosimy obie proste nogi i klatkę piersiową do góry. Wytrzymujemy 2-3 sekundy.

Jeśli chodzi o plan treningowy, to każde ćwiczenie wykonuje się określoną liczbę powtórzeń, a potem przechodzi do następnego. Sześć ćwiczeń to cała seria. Liczbę powtórzeń i serii w określonych dniach określa poniższa tabela:
 

 
Kolejne dni Liczba powtórzeń w ćwiczeniu Liczba serii
1 6 1
2-3 6 2
4-6 6 3
7-10 8 3
11-14 10 3
15-18 12 3
19-22 14 3
23-26 16 3
27-30 18 3
31- 34 20 3
35-38 22 3
39-42 24 3

Agata Chabierska
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/3 lata temu
Dariusz Brzeziński w swoim programie na tvn meteo active fajne ćwiczenia pokazuje. Nie pamiętam, o której to jest, ale jakoś rano, bo przed pracą oglądałam. Ciekawą metodę też ma fit&slide na takich podkładkach. ćwiczę tak od ponad miesiąca i widze efekty- plus odpowiednia dieta oczywiście. A ten program nazywa się -Trenuj jak gwiazda- pewnie można w necie jakiś filmik też znaleźć z tego co już pokazywał.
/6 lat temu
Jestem amatorem kulturystki i muszę wszystkich czytelników bardzo zmartwić: "szóstka Weidera" jest jednym z najmniej skutecznych ćwiczeń jakie istnieją. Każdy człowiek zainteresowany kulturystyką ma świadomość, że nawet najlepiej regenerujące się mięśnie naszego ciała, takie jakie mięśnie brzucha, nie mogę być trenowane więcej niż trzy razy w tygodniu. Dlaczego każą nam więc ćwiczyć brzuch codziennie??? Odpowiedź nasuwa się sama... Ćwiczenia te wykorzystują mechanizm wzrostu napięcia mięśni. Tak więc jeżeli przez 42 dni nasze mięśnie będą non-stop napięte, to efekt "sześciopaka" musi być osiągnięty. Ostrzegam jednak, że bardzo szybko po zaprzestaniu ćwiczeń, mięśnie zaczną zanikać. Nie ulegajmy również złudzeniu, że dzięki tym ćwiczeniom "wzmocnimy" swój brzuch. Żaden sportowiec, potrzebujący mocnych mięśni brzucha nie będzie ćwiczyć ich przy użycia A6W. Potrzebny jest regularny trening (najlepiej z lekkim obciążeniem), oraz wiele powtórzeń aby właściwie ukształtować te partie mięśni. Dla ludzi pytających o ćwiczenia polecam stronę---> http://www.kulturystyka.pl/atlas/brzuch.asp Osobiście wykonuje podnoszenie nóg w zwisie na drążku, oraz skłony na ławeczce pochyłej (z obciążeniem). Na koniec chciałbym podpowiedzieć jednemu koledze, że A6W nie jest ani przereklamowane, ani "nie dające efektów", a już na pewno nie jest do niczego, ponieważ nie ćwiczy bocznych partii brzucha. Czy "sześciopak" osiąga się przez ćwiczenia mięśni bocznych brzucha? Od razu mówię, że NIE! Więc jako ćwiczenie na sześciopak jest dobre i można stosować, aczkolwiek należy pamiętać o tym co napisałem wcześniej. Ostatnia i najważniejsza sprawa: NIKT KTO MA TŁUSZCZ NA BRZUCHU NIE BĘDZIE MIAŁ "KALORYFERA". Więc jeżeli patrzysz na siebie w lustrze i znad majtek wystają "schabiki" lub "oponka", to zamiast wypacać się na 300 brzuszków dziennie polecam najpierw trochę pobiegać i jeść mniej ciastek, a więcej mięsa, warzyw, węglowodanów złożonych itp.
/7 lat temu
te ćwiczenia są śmieszne znam lepsze i efekty są widoczne po 2 tygodniach :)
POKAŻ KOMENTARZE (8)