Śniadanie, które odchudza

Od dłuższego czasu już wiadomo, że niejedzenie śniadań jest największym dietetycznym błędem. Mało ludzi jednak rozumie fenomen odchudzającego pierwszego posiłku i wie co trzeba rano jeść…

Od dłuższego czasu już wiadomo, że niejedzenie śniadań jest największym dietetycznym błędem. Mało ludzi jednak rozumie fenomen odchudzającego pierwszego posiłku i wie co trzeba rano jeść…

Śniadanie, które odchudza

depositphotos.com

Jak jaskiniowiec

Ludzkie ciało ma bardzo przewidywalny, prymitywny system reakcji, związany z najważniejszą misją każdego gatunku: przetrwaniem. To ono już przed tysiącami lat kazało praludziom z samego rana szukać pożywienia aby mieć energię na cały dzień. W ten sposób wykształcił się w nas cykl metabolizmu który w określonych porach dnia nastawiony jest na szybkie spalanie, podczas gdy w innych jest całkowicie rozleniwiony. Gdy temperatura ciała jest wysoka, kalorie spalamy, gdy opada przemiana materii zwalnia.

Nietrudno się domyśleć, że rano, po przebudzeniu, następuje skok temperatury, który pozwala na szybkie pochłonięcie pokarmu i danie nam poczucia sytości. Jeśli czasu tego nie wykorzystamy, ciało myśli, że nie dostanie jedzenia i zaczyna drastycznie oszczędzać – temperatura opada, kalorie nie są spalane, wolniej się nam myśli, gorzej działa. W efekcie, nie tylko mamy skłonność do tycia, gdy później coś zjemy, ale jesteśmy cały dzień ospali, mało efektywni i zziębnięci.

… i jak król!

Ważne jest jednak nie tylko aby śniadanie jeść, ale by jeść je należyte. Zapomnijcie o śmieciowym jedzeniu białych tostów z dżemem czy popijaniu ciastka kawą. Śniadanie rozbudzające metabolizm i dające energię na cały dzień, umożliwiając jednocześnie proces chudnięcia, powinno być złożone z następujących grup żywieniowych:

  • Pełnoziarnistych węglowodanów (np. Muesli, płatki owsiane, brązowy ryż, razowy chleb)
  • Białka (np. jajko, jogurt, pełne mleko, twarożek)
  • Witaminy (owoce, soki naturalne bez cukru, szczypiorek, rzodkiewka, papryka)
  • Nienasycone tłuszcze (orzechy, oliwa, olej słonecznikowy, pestki słonecznika, awokado).

I choć chęć na zrzucenie nadmiernych kilogramów może podpowiadać ci aby za dużo rano nie jeść, zaufaj raczej organizmowi i zaspokój rano głód bez wyrzutów sumienia – przycinać na kaloriach możesz w wciągu dnia, z korzyścią dla figury i samopoczucia!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)