Fitness na lato

Bardzo chętnie ćwiczymy przed upragnionym urlopem, bo chęć wyglądania dobrze w kostiumie kąpielowym bywa ogromną motywacją. Zaczynamy bacznie przyglądać się temu, co pojawia się na naszym talerzu, liczymy kalorie i biegniemy po karnet do fitness klubu. Zaokrąglone biodra, fałdka na brzuchu czy mało jędrne pośladki potrafią sprawić, że zamiast miłego popołudnia przed telewizorem wyciągamy dawno nieużywane rolki, a zamiast ploteczek przy kawie wybieramy długi spacer.

Bardzo chętnie ćwiczymy przed upragnionym urlopem, bo chęć wyglądania dobrze w kostiumie kąpielowym bywa ogromną motywacją. Zaczynamy bacznie przyglądać się temu, co pojawia się na naszym talerzu, liczymy kalorie i biegniemy po karnet do fitness klubu. Zaokrąglone biodra, fałdka na brzuchu czy mało jędrne pośladki potrafią sprawić, że zamiast miłego popołudnia przed telewizorem  wyciągamy dawno nieużywane rolki, a zamiast ploteczek przy kawie wybieramy długi spacer.

Motywacja zwykle spada latem, bo w końcu nadszedł wymarzony urlop i błogi odpoczynek... również od ćwiczeń. Dawno wyczekiwane wolne od pracy i innych obowiązków to czas, który najchętniej spędzamy na leżaku, przegryzając pyszne lody z bitą śmietaną, popijając kolorowymi, słodkimi drinkami a do tego kawałek ulubionego ciasta. A poza tym jak tu biegać, gdy na dworze tak przyjemnie ciepło.

Leniwe dni spędzone głównie na odpoczywaniu, z mniejszymi lub większymi grzeszkami kulinarnymi, w końcu bez codziennych stresów, skutkują zwykle nadprogramowymi kilogramami. Zaraz po urlopie, waga wskazuje więcej niż raptem 2 tygodnie temu. Z tego względu nawet latem nie warto rezygnować z wysiłku fizycznego. Bo sposobów na letni fitness jest naprawdę mnóstwo. I nie musi być on ani nudny, ani bardzo męczący.

Fitness na lato

Latem warto postawić na sporty wodne. Aqua aerobic to świetny sposób, aby uzyskać zgrabną sylwetkę i to w przyjemny sposób. Bo o ile ćwiczenia wykonywane na sali gimnastycznej dość szybko tracą na atrakcyjności, o tyle w wodzie okazują się całkiem przyjemne. Na fitness można wybrać się także przebywając na urlopie, bo wodny aerobic jest organizowany w bardzo wielu miejscach, a nawet, gdy wakacje spędzamy w mieście – taki wodny sport może być miłym urozmaiceniem dnia. Zaletą ćwiczeń w wodzie jest to, że nie obciążają stawów ani kręgosłupa, a podczas zaledwie godziny możemy spalić nawet 600 kcal. Agua aerobic świetnie ujędrnia, wyszczupla i napina całe ciało ,a ćwiczenia w basenie w rytm muzyki są przyjemne i skuteczne. 

Przeczytaj więcej: A może Aqua Aerobic…?

Inne propozycje letniego fitnessu to oczywiście pływanie. Taki trening dla bardzo wielu osób jest czystą przyjemnością, bo technikę i tempo pływania można dobrać indywidualnie. Pływając ćwiczymy całe ciało, wzmacniamy odporność, poprawiamy wydolność a przy okazji kształtujemy sylwetkę. Same zalety. Pływać możemy praktycznie wszędzie – na miejskim basenie, nad morzem, w jeziorze czy stawie.

Przeczytaj więcej: Pływanie

Sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym to rower wodny, kajaki czy żeglowanie. Rowerem wodnym możemy zwiedzić okolicę, a przy okazji wzmocnić mięśnie nóg i brzucha. Dla wielbicieli adrenaliny i sportów bardziej aktywnych polecamy windsurfing (pływanie na desce z żaglem), kitesurfing (pływanie na desce z latawcem), wakeboarding (pływanie na desce przyczepionej do łodzi lub wyciągu), o ile tylko macie taką możliwość. 

Świetnym sposobem na letnią aktywność fizyczną jest taniec. Spróbuj nauczyć się salsy, flamenco, tańca brzucha. Nawet jeśli nie wybierasz się do gorącej Hiszpanii, taniec będzie namiastką wakacyjnego wyjazdu. Doskonałym pomysłem jest także zumba łącząca elementy aerobicu i gorących rytmów latynoamerykańskich. 

Przeczytaj więcej: Zumba - połączenie tańca i fitnessu

Coraz częściej zajęcia zumby odbywają się na plażach lub świeżym powietrzu. Sprawdź, czy tam gdzie aktualnie przebywasz nie jest organizowana impreza tego typu. Dla pozostających w mieście radzimy zapoznać się z ofertą fitness klubów. Na tej stronie można znaleźć ciekawe zajęcia, z których warto skorzystać nie tylko dla szczupłej sylwetki, ale również dla lepszego samopoczucia.

Nie rezygnujemy zatem z aktywności fizycznej nawet latem. Nie wybierajmy może siłowni (chyba że ktoś bardzo lubi), ale postawmy na inne bardzo przyjemne rodzaje fitnessu.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)