Batonik zamiast posiłku - rodzaje batonów i efekty

Batonik zamiast posiłku - rodzaje batonów i efekty

Szczuplejsza dzięki słodkiej przekąsce? Dziś to możliwe! Baton dla sportowców można jeść zamiast posiłku!
Agata Bernaciak / 15.04.2015 10:38
Batonik zamiast posiłku - rodzaje batonów i efekty

Jakie batony zamiast posiłku sprawią, że schudniesz?

Na pewno nie te najpopularniejsze - Marsy, Snikers itp. Zapomnij nawet o batonach bez czekolady typu muesli. Niestety, taka pozornie zdrowo wyglądająca przekąska ma sporo cukru i kalorycznych węglowodanów. Cukier ze zwykłego batonika szybko podnosi poziom insuliny we krwi, więc natychmiast zyskujesz energię. Ale tylko na 15 minut. Po tym czasie twój organizm znowu domaga się jedzenia.

Po jakie batony powinnaś sięgać?

Sięgnij po batony dla sportowców. Są słodkie, ale nie wywołują insulinowej huśtawki. Polecamy wysokobiałkowe jako idealne uzupełnienie diety niskowęglowodanowej. Są wzbogacone witaminami, minerałami i czasem L-karnityną. Kupisz je w sklepach dla sportowców.

Rodzaje batonów, które możesz jeść zamiast posiłku:

1. Batony węglowodanowo-białkowe

Dla kogo?
  • Dla prowadzących aktywny tryb życia
  • Dla dziewczyny, która nie ma czasu na obiad.
Kiedy jeść?
  • Tuż po treningu, w ciągu 15 minut, kiedy jesteś jeszcze rozgrzana.
  • Zamiast obiadu jako pełnowartościowy posiłek.
Kiedy nie jeść? Wieczorem, bo węglowodany się odłożą.
Co zawierają? Białko i węglowodany, tłuszcze, trochę cukru brązowego albo fruktozy.
Jakie batony wybierać?
 
  • Protein Flash X-Treme, Inkospor 8,50 zł/243 kcal
  • Hy-Pro All Stars, 14,50 zł/365 kcal
  • Meal Exchange Easy Wellness 8 zł/215 kcal
  • Meso-Tech Complete Muscletech 11 zł/340 kcal
  • Vitargo Vitargo, 8,50 zł/230 kcal

Dowiedz się więcej:


2. Batony białkowe

Dla kogo? Przy diecie niskowęglowodanowej
Kiedy jeść? Jako przekąskę w ciągu dnia. Koniecznie popijaj dużą ilością wody.
Jak jeść? Lepiej nie dzielić na cząstki. Możesz szybciej zgłodnieć i będziesz miała problem z doczekaniem do obiadu.
Co zawierają? Głównie białko, śladowe ilości węglowodanów, nie zawierają zwykłych cukrów, tylko słodzik, który nie ma wpływu na podniesienie poziomu insuliny we krwi. Dzięki temu po zjedzeniu batona białkowego dłużej będziesz czuć się najedzona. Zwykłe batony czekoladowe powodują, że szybko odczuwasz głód i masz ochotę na coś słodkiego.
Jakie batony wybierać?
  • Doctor's CarbRite Diet Universal Nutrition 8,50 zł/190 kcal
  • Protein Bar BioTech 6,50 zł/195 kcal
  • Hi ProteinUniversal Nutrition 12 zł/296 kcal
  • Sensation Ultimate, 11 zł/300 kcal
  • Matrix Olimp, 6 zł/249 kcal

Dowiedz się więcej:

3. Batony energetyczne

Dla kogo?
  • Dla osób aktywnych fizycznie.
  • Dla zmęczonych, którzy odczuwają spadek cukru w organizmie.
Kiedy i jak jeść?
  • Na pół godziny przed treningiem, by dodać energii.
  • Po treningu, by odzyskać siły.
  • Gdy odczuwasz spadek formy w pracy przed południem (nie odłoży się w postaci tłuszczu, jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie).
Kiedy nie jeść? Wieczorem.
Co zawierają? Węglowodany, ale też substancje pobudzające typu kofeina i spalająca tłuszcz L-karnityna. Batony są lekkie, nie obciążą żołądka. Możesz ćwiczyć bez uczucia ciężkości w brzuchu. Mają niższy indeks glikemiczny niż zwykłe czekoladki, czyli nie powodują huśtawki insulinowej , wywołującej szybko uczucie głodu.
Jakie batony wybierać?
  • Fitness Bar BioTech, 5 zł/190 kcal
  • Active L-Carnitine, Incospor 5 zł/156 kcal
  • Active Power Krokant Incospor, 5 zł/114 kcal
  • Ennergy Cake Nature's Best 6,5 zł/437 kcal
  • Crispy Fitness Bar Weider 6,5 zł/143 kcal
  • Active Energy Incospor 5 zł/147 kcal

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu autorstwa Iwony Zgliczyńskiej