Batony dla sportowców: które jeść, by schudnąć?

Szczuplejsza dzięki słodkiej przekąsce? Dziś to możliwe! Baton dla sportowców można jeść zamiast posiłku!
Batonik zamiast posiłku - rodzaje batonów i efekty

Jakie batony zamiast posiłku sprawią, że schudniesz?

Na pewno nie te najpopularniejsze - Marsy, Snikers itp. Zapomnij nawet o batonach bez czekolady typu muesli. Niestety, taka pozornie zdrowo wyglądająca przekąska ma sporo cukru i kalorycznych węglowodanów. Cukier ze zwykłego batonika szybko podnosi poziom insuliny we krwi, więc natychmiast zyskujesz energię. Ale tylko na 15 minut. Po tym czasie twój organizm znowu domaga się jedzenia.

Po jakie batony powinnaś sięgać?

Sięgnij po batony dla sportowców. Są słodkie, ale nie wywołują insulinowej huśtawki. Polecamy wysokobiałkowe jako idealne uzupełnienie diety niskowęglowodanowej. Są wzbogacone witaminami, minerałami i czasem L-karnityną. Kupisz je w sklepach dla sportowców.

Rodzaje batonów, które możesz jeść zamiast posiłku:

1. Batony węglowodanowo-białkowe

Dla kogo?
  • Dla prowadzących aktywny tryb życia
  • Dla dziewczyny, która nie ma czasu na obiad.
Kiedy jeść?
  • Tuż po treningu, w ciągu 15 minut, kiedy jesteś jeszcze rozgrzana.
  • Zamiast obiadu jako pełnowartościowy posiłek.
Kiedy nie jeść? Wieczorem, bo węglowodany się odłożą.
Co zawierają? Białko i węglowodany, tłuszcze, trochę cukru brązowego albo fruktozy.
Jakie batony wybierać?
 
  • Protein Flash X-Treme, Inkospor 8,50 zł/243 kcal
  • Hy-Pro All Stars, 14,50 zł/365 kcal
  • Meal Exchange Easy Wellness 8 zł/215 kcal
  • Meso-Tech Complete Muscletech 11 zł/340 kcal
  • Vitargo Vitargo, 8,50 zł/230 kcal

Dowiedz się więcej:


2. Batony białkowe

Dla kogo? Przy diecie niskowęglowodanowej
Kiedy jeść? Jako przekąskę w ciągu dnia. Koniecznie popijaj dużą ilością wody.
Jak jeść? Lepiej nie dzielić na cząstki. Możesz szybciej zgłodnieć i będziesz miała problem z doczekaniem do obiadu.
Co zawierają? Głównie białko, śladowe ilości węglowodanów, nie zawierają zwykłych cukrów, tylko słodzik, który nie ma wpływu na podniesienie poziomu insuliny we krwi. Dzięki temu po zjedzeniu batona białkowego dłużej będziesz czuć się najedzona. Zwykłe batony czekoladowe powodują, że szybko odczuwasz głód i masz ochotę na coś słodkiego.
Jakie batony wybierać?
  • Doctor's CarbRite Diet Universal Nutrition 8,50 zł/190 kcal
  • Protein Bar BioTech 6,50 zł/195 kcal
  • Hi ProteinUniversal Nutrition 12 zł/296 kcal
  • Sensation Ultimate, 11 zł/300 kcal
  • Matrix Olimp, 6 zł/249 kcal

Dowiedz się więcej:

3. Batony energetyczne

Dla kogo?
  • Dla osób aktywnych fizycznie.
  • Dla zmęczonych, którzy odczuwają spadek cukru w organizmie.
Kiedy i jak jeść?
  • Na pół godziny przed treningiem, by dodać energii.
  • Po treningu, by odzyskać siły.
  • Gdy odczuwasz spadek formy w pracy przed południem (nie odłoży się w postaci tłuszczu, jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie).
Kiedy nie jeść? Wieczorem.
Co zawierają? Węglowodany, ale też substancje pobudzające typu kofeina i spalająca tłuszcz L-karnityna. Batony są lekkie, nie obciążą żołądka. Możesz ćwiczyć bez uczucia ciężkości w brzuchu. Mają niższy indeks glikemiczny niż zwykłe czekoladki, czyli nie powodują huśtawki insulinowej , wywołującej szybko uczucie głodu.
Jakie batony wybierać?
  • Fitness Bar BioTech, 5 zł/190 kcal
  • Active L-Carnitine, Incospor 5 zł/156 kcal
  • Active Power Krokant Incospor, 5 zł/114 kcal
  • Ennergy Cake Nature's Best 6,5 zł/437 kcal
  • Crispy Fitness Bar Weider 6,5 zł/143 kcal
  • Active Energy Incospor 5 zł/147 kcal

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu autorstwa Iwony Zgliczyńskiej
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/2 lata temu
Trzeba uważać z tymi dietetyczni batonikami, jak patrzyłam w sklepie sportowym to wszystkie dosłownie: WSZYSTKIE miały w składzie syrop glukozowy... To ja dziękuję za taką "dietę". Teraz wypatruję głównie w sklepach eco fajnych słodyczy, bo w supermarketach rzadko się trafia coś jednocześnie dobrego i zdrowego. Moje najnowsze odkryce: batonik jarzynowo-bakaliowy firmy Oho! :D W składzie same bakalie i warzywa, naprawdę są sycące i pyszsszzzne mmmmmniam :) Tak że polecam dobrze szukać!
/2 lata temu
baton bakaliowy może być sycącą przekąską. ja wybieram takie, które nie są tylko dawką pustych kalorii, tylko są zrobione z naturalnych składników - takie robi np. firma oho. a jak się ćwiczy to białkowy batonik od nich można zjeść :)
/4 lata temu
co za bzdury, batony na odchudzanie.. i tak właśnie produkuję się stado naiwnych kretynów, wybaczcie ale dłużej tak nie można Posiłki zdrowe zbilansowane odpowiednio skomponowane to nic trudnego wystarczy trochę przeczytać. Odkąd nabrałam odpowiedniej wiedzy oświeciło mnie jak wcześniej fatalnie jadłam;/ teraz jem ok pozbywałam się nadwagi biorę też Novoslim fajnie spowmaga odchudzanie i tyle nic więcej mi nie potrzeba
POKAŻ KOMENTARZE (3)