Trening w czasie upału - 4 ważne porady fot. Fotolia

Trening w czasie upału - 4 ważne porady

Fakt jest faktem: upały nie sprzyjają aktywności fizycznej. By jednak trenować bez szkody dla zdrowia, sprawdź nasze porady!
Agata Bernaciak / 19.12.2016 12:27
Trening w czasie upału - 4 ważne porady fot. Fotolia

Czym grozi zbyt intensywny trening w czasie upału?

Prócz udaru cieplnego, skutkiem niewłaściwego podejścia do treningów latem mogą być zaburzenia rytmu serca, a w niektórych przypadkach nawet zawał. Z tego powodu każda osoba uprawiająca sport powinna pamiętać o kontrolnych badaniach i kilku zasadach obowiązujących w czasie upałów.

4 ważne zasady treningu w czasie upału

1. Regularnie uzupełniaj płyny

Przeciętny człowiek powinien wypijać w ciągu doby minimalnie od 2 do 2,5 litra wody. W okresie wysokich temperatur i podczas wysiłku fizycznego, ta wartość wzrasta. Zaleceniem lekarzy jest zabranie 1,5-litrowej butelki wody na trening trwający do godziny. Przy dłuższym wysiłku wodę zastąp napojem izotonicznym, która uchroni cię przed wypłukaniem z organizmu elektrolitów. Ich utrata może być groźne dla zdrowia i życia!

2. Trenuj z nakryciem głowy i w przewiewnym ubraniu

Przed wyjściem z domu pamiętaj o założeniu przewiewnego okrycia głowy i „oddychającej” odzieży. Dzięki niej twoje ciało będzie oddychać każdym centymetrem swojej powierzchni i będzie miało możliwość ochłodzenia się poprzez wydzielanie potu.

3. Używaj kremu z filtrem

Uchroni cię przed poparzeniem słonecznym, które może się przytrafić w czasie treningu. W końcu spędzisz na pełnym słońcu ponad 40 minut! w ramach ochrony przed palącym słońcem.

4. Zmień porę treningów

Najlepszym momentem jest czas, w którym słońcem chowa się za horyzontem. Jeśli do tej pory ćwiczyłaś rano, nic się nie stanie, jeśli przełożysz trening na godziny popołudniowe. W niższej temperaturze i bez udziału słońca możesz więcej!

Dowiedz się więcej: