Sport ze smartfonem – 5 aplikacji i gadżetów

Jeszcze kilka lat temu sportowcy byli skazani na stoper i papierowy dzienniczek treningów. Dzięki rewolucji w świecie telefonów mogą teraz skorzystać z tysięcy darmowych oraz płatnych aplikacji, które uprzyjemnią trening. Wystarczy tylko zajrzeć do Google Play lub AppStore, by wybrać odpowiedni program.
/ 22.08.2013 10:56

Twój osobisty trener

Coraz częściej można spotkać ludzi uprawiających sport wraz ze swoim smartfonem, jednak nie służy on im tylko do słuchania muzyki. Równie często działa na nim specjalna aplikacja, która dzięki modułowi GPS zapisuje, z dużą dokładnością, przebieg całego treningu. Zaletą takiego programu jest możliwość śledzenia przebiegu różnych aktywności fizycznych, takich jak np.: bieganie, jazda na rowerze, a nawet kajakarstwo.

W trakcie treningu, w dowolnej chwili, użytkownik może sprawdzić jego czas, ilość spalonych kalorii oraz wiele innych ciekawych danych. Taka aplikacja najczęściej potrafi też pobierać dane ze specjalnego pulsometru, co daje dokładniejsze informacje o treningu.

  • http://www.endomondo.com

Naucz się ćwiczyć

Zapis przebiegu treningu to jedno, ale co jeśli nie potrafimy ćwiczyć? Bez obaw, do tego też są specjalne aplikacje. Takie programy pomogą zaplanować cały trening, wyświetlą animowane instrukcje, zmierzą jego czas oraz wskażą ilość wymaganych powtórzeń.

Najbardziej zaawansowane aplikacje korzystają z systemów przetwarzających tekst na mowę i wydaję komendy motywujące nas do intensywniejszego wysiłku. Wśród takich programów znajdziemy m.in. aplikacje instruujące jak poprawnie wykonać popularną aerobiczną szóstkę Weidera czy trening interwałowy.

  • https://play.google.com/store/apps/details?id=com.caynax.a6w
  • https://play.google.com/store/apps/details?id=com.caynax.hiit

Policz kalorie, wyznacz sobie cel!

Podstawą przy odchudzaniu i rzeźbieniu idealnej sylwetki jest określenie idealnej wagi ciała oraz sprawdzanie kaloryczności potraw. Pomoże w tym aplikacja licząca popularny wskaźnik BMI (ang. wskaźnik masy ciała). Dzięki niej określimy stopień otyłości oraz wyznaczymy cel, do którego będziemy dążyć.

Warto też skorzystać z dzienniczka kalorii, który usprawni zapisywanie i monitorowanie posiłków, które spożywamy w ciągu dnia.

  • https://play.google.com/store/apps/details?id=tools.bmirechner
  • https://play.google.com/store/apps/details?id=my.dziennik

Zobacz też: Aktywność fizyczna - kiedy zaczyna się spalanie?

Jedz zdrowo bez gotowania

Przygotowanie niskokalorycznych posiłków wymaga dużo wolnego czasu i samozaparcia. Oprócz czasu przeznaczonego na trening musimy poświęcić go również na gotowanie. Z pomocą przychodzi nam oczywiście aplikacja, która pozwala zamówić zdrowy posiłek wprost do domu. Co ważne, dzięki geolokalizacji wyszukuje ona restauracje, które znajdują się blisko naszego miejsca przebywania.

Dodatkową pomocą będzie możliwość użycia filtrów, które pozwolą wybrać faktycznie zdrowe posiłki z praktycznie wszystkich kuchni świata. Co ważne, ceny takich potraw nie są wygórowane, a sama platforma oferuje specjalne zniżki. Dzięki temu nie musimy się już martwić o to, co będziemy jedli w pracy i czy posiłek nie odbije się negatywnie na diecie.

  • https://play.google.com/store/apps/details?id=com.foodpanda.zamawiaj_edzenie.polska.android
  • https://itunes.apple.com/pl/app/foodpanda-zamawiaj-jedzenie/id606917982?mt=8

Coś dla gadżeciarzy!

Czym byłby dobry trening bez elektronicznych dodatków? Sam smartfon to przecież nie wszystko. Aby zwiększyć dokładność pomiarów oraz uzyskać dodatkowe dane, takie jak puls i tętno, możemy skorzystać z kilku ciekawych gadżetów. Na rynku dostępne są np. pulsometr oraz monitory pracy serca, które bezprzewodowo łączą się z telefonem i przekazują dodatkowe informacje. Zdecydowana większość z nich współpracuje bezproblemowe z Androidem i iPhonem.

Na rynku można znaleźć też modele, które łącza się z BlackBerry oraz telefonami pracującymi pod kontrolą WindowsPhone. Warto też dokupić specjalną opaskę na ramię, w której będziemy mogli bezpiecznie przechowywać swój telefon podczas ćwiczeń.

Zobacz też: Zakwasy – jak się ich pozbyć?

Źródło: materiały prasowe Praktycy.com/mn