Sposoby na ból głowy

Organizm szybko przyzwyczaja się do tabletek, ale można działać inaczej.

Najszybciej działa tabletka. Ale także najkrócej. Znacznie lepsze jest znalezienie prawdziwej przyczyny bólu.
To pozwoli pozbyć się go na długo. Może nawet na zawsze.






Gdy głowa boli cię od czasu do czasu, bierzesz tabletkę i zapominasz o kłopocie. Kiedy jednak silny ból pojawia się często, a środki przeciwbólowe to dla ciebie już niemal codzienność, wpadasz w panikę. Pierwsza myśl: na pewno mam guza mózgu. Druga, równie przygnębiająca: to tętniak. Im więcej o tym myślisz, tym twoje dolegliwości są silniejsze. Czasem dołączają się mdłości, zawroty głowy, drętwienie rąk albo ataki duszności. To tylko potwierdza twoje przypuszczenia: jest źle!

Jest lepiej, niż sądzisz
Tymczasem lekarze uspokajają. Naprawdę poważne problemy, takie jak guzy nowotworowe mózgu, rzadko objawiają się bólem głowy.
Aż u 90 procent osób przyczynami bólu głowy są po prostu: stres, przemęczenie lub ciągłe niedosypianie. To tzw. bóle napięciowe.
Mogą być naprawdę bardzo silne i trwać czasem całymi tygodniami, a nawet miesiącami. Ich przyczyną są najprawdopodobniej przykurcze mięśni barków i szyi, co powoduje zaciskanie się naczyń krwionośnych i utrudnia dopływ krwi do mózgu. W takich przypadkach łykanie kolejnych tabletek tylko pogarsza sprawę. Organizm przyzwyczaja się do nich i potrzebuje coraz większych dawek. Trzeba działać inaczej.

Relaksowanie przez masowanie
Nawet nie przypuszczasz, jakie efekty może przynieść łagodny masaż, zwłaszcza jeśli uda ci się znaleźć kilkanaście minut tylko dla siebie. Masowanie karku, skroni i całej głowy rozluźnia napięte mięśnie i szybko łagodzi ból głowy. Najlepiej poproś kogoś o pomoc, choć niektóre rodzaje masażu możesz również wykonać sama. Bardzo ważne jest miejsce. Powinno być ciche (możesz włączyć ulubioną muzykę) i niezbyt jasno oświetlone. Przygotuj olejek (najlepszy jest z jojoby, ale może być dowolny, nawet oliwka dla niemowląt). Jeśli lubisz, dodaj kilka kropli relaksującego olejku lawendowego lub przeciwbólowego z rozmarynu.

Wykonanie masażu:
- Ułóż dłonie po obu stronach twarzy w ten sposób, by palce i kciuki opierały się na skroniach. Wykonuj łagodne koliste ruchy po całej powierzchni czoła aż do linii włosów. Powtórz kilkakrotnie.
- Przesuwaj dłonie ruchami kolistymi wzdłuż karku, zatrzymując się dłużej w miejscach, gdzie wyczuwasz napięte mięśnie. Tak samo ugniataj barki. Na koniec wycisz mięśnie głaskaniem.
- Zaczynając od tylnej strony czaszki, wykonuj ruchy przypominające mycie głowy szamponem. Stopniowo przesuwaj się w kierunku przedniej części głowy, a następnie znów ku tyłowi. W miejscu, gdzie czaszka łączy się z szyją, wykonuj masaż ruchami okrężnymi
(na podstawie książki Valerie Voner "Podstawy masażu", wyd. Helion).

Oceń 4,40 / 20 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Raport specjalny
Oblicz Dni płodne

Podaj pierwszy dzień ostatniej miesiączki

Okres Rok
Miesiąc Dzień
Oblicz