Polki.pl
kom. (15)

Pęknięcia na spoinach płyt g-k

Powodem pękania spoin ścian wykonanych z płyt gipsowo-kartonowych są zazwyczaj drgania podłoża bądź samych ścian. Materiały z których powstały nasze mieszkania "pracują" pod wpływem zmian temperatury, ale również cały budynek osiada. Powodują one, że szpachlówka znajdująca się w tych miejscach wykrusza się.

Pęknięcia na spoinach płyt g-k

Zapobiegać wykruszaniu spoin powinna specjalna taśma z elastycznych włókien, stanowiąca zbrojenie miejsc narażonych na pękanie. Niestety ekipy remontowe często bądź zapominają o zastosowaniu tego elementu ściany kartonowo-gipsowej, bądź używają go niewłaściwie. Drugim sposobem zapobiegania tego typu uszkodzeniom jest zastosowanie specjalnej masy szpachlowej, która takie zbrojenie ma już w sobie. W przypadku, kiedy pęknięcia już wystąpiły, taka masa do beztaśmowego spoinowania, jak np. Cekol C-40, będzie najlepszym lekarstwem na pękające łączenia płyt. Skład chemiczny zaprawy powoduje, że rozrabia się ona bardzo szybko i jest łatwa do samodzielnego stosowania. Produkt ten przygotowany jest na bazie specjalnie wyselekcjonowanych gatunków gipsu. Aby wytrzymałość i elastyczność zaprawy, którą połączymy płyty z karton-gipsu były większe, zawiera ona mikrozbrojenia w postaci włókien celulozowych. To właśnie dzięki nim szpachla charakteryzuje się podwyższoną wytrzymałością na zginanie i ściskanie.

Pracę nad uszkodzonymi miejscami zaczynamy od oczyszczenia naprawianych pęknięć i bruzd z pyłu i niezwiązanych trwale ze ścianką elementów starej szpachlówki. Następnie przygotowujemy zaprawę, dodając proszek do wody w proporcjach 1 kg produktu na 0,4 litra czystej wody. Czas, w którym możemy nanosić gotową masę zanim rozpocznie się jej wiązanie, wynosi około 30 minut. Dlatego pamiętajmy, aby przygotować taką ilość zaprawy, którą będziemy w stanie zużyć w tym czasie. Teraz, za pomocą pacy lub szpachelki nakładamy materiał na naprawiane miejsca, uzupełniając szczeliny w łączeniach płyt. Najlepiej będzie użyć narzędzi wykonanych z plastiku bądź ze stali nierdzewnej, ze względu na to, że gips, jeden ze składników szpachli, powoduje korozję zwykłej stali. Po wstępnym stwardnieniu zaprawy możemy przeprowadzić drobne, wykończeniowe korekty naprawianej powierzchni, a po całkowitym wyschnięciu przechodzimy do jej wygładzenia. Możemy to zrobić za pomocą papieru ściernego lub siatki poliwęglanowej o drobnym uziarnieniu. Ostatnim etapem naprawy pęknięć łączeń płyt gipsowo-kartonowych jest pomalowanie naprawianych powierzchni. Zaprawa stanowi bardzo dobry podkład pod farby, więc i z tym zadaniem nie będzie problemu. W ten sposób łączenia płyt kartonowo-gipsowych znów staną się niewidoczne. Będą już także odporne na drgania i inne czynniki zewnętrzne mogące powodować ich pękanie.

Tekst pochodzi z serwisu

Oceń2.94 / 17

Podobne w temacie Budowa domu

Skomentuj Pęknięcia na spoinach płyt g-k

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 30 Gru 12, 17:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
łączenie płyt ze ścianamiłączenie płyt ze ścianami
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 10 Maj 12, 19:58
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kzapomniał bym jak ktoś ma pytania w sprawie prac wykończeniowych proszę pisać poljony@o2.pl
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 10 Maj 12, 19:54
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kwidzę że nikt tu za bardzo nie ma na ten temat rozeznania sposoby te może i są dobre ale nie na dłuższą metę od długiego czasu wklejamy na narożniki przysufitowe oraz spoiny tuff tape na odpowiednio przygotowany knauf do spoinowania z włuknem- to jest spoina doskonała... a siatka czy sam c-40 dobra jest na stabilne spoiny nie narażone na...
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 18 Mar 12, 17:24
-2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kkoniec pęknięć i odpadów płyt
http://www.youtube.com/watch?v=yiwC-nN38j8
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 27 Kwi 10, 10:40
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kJa mam pęknięcia na pięknych gładkich ścianach i suficie i w pokojach i w łazience, a z Waszych wypowiedzi wynika, że nic się nie da zrobić , ale to jest brzydkie........
Pozdrawiam:{
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 27 Sty 10, 10:49
+1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kWitam. Ja równierz mam ten problem. Myślałem że juz mam z głowy a tu po kolejny drufim razie pokrywania pekniec dalej to samo. podejrzewam ze duzo role odgrywa wilgotnosc powietrza w tym mieszkaniu. Pekniecia wystepuja na scienach jak i na sufitach. POZDRAWIAM
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 22 Gru 09, 05:05
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-ku mnie na budowie chłopaki zastosowali podwójną płytę siatkę i c 40 he he i też pękło
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 29 Wrz 13, 21:57
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kszpachlowałem pare lat w NY - nie pekało - szpachla i papierowa tasma
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 22 Gru 09, 05:02
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-khello
najlepsza na pęknięcia jest tapeta ale minusem tapet jest widoczna spoina łączeniowa tapet tak czy tak albo masz pęknięcia albo łączenia tapet ...
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 22 Gru 09, 04:57
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kpopieram pierwszy komentarz....
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 22 Gru 09, 04:54
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kładnie napisane te bzdury o pęknięciach jezeli budynek jest przy torach kolekowych to c 40 nic ty nie pomoze moze przestaniecie pisac takie bzdury ze kg nie peka bo peka i bedzie pekac gdzie kolwiek sie znajduje budynek pozdrawiam klienci firm wykonczenowych naczytaja sie waszych bzdur i pozniej nie chca placic za wykonana usluge mam 12 letnie...więcej »
DARO1
Czwartek | 4 Mar 10, 13:18
0    nie oceniono 0
DARO1
Re: Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kPopieram w całej rozciagłości
Zadne spoiny gipsowe ze zbrojeniem siatki nie pomogą, gips to nie silikon czy guma i nie ma takiej elastyczności. Jeżeli błąd został popełniony już na etapie budowy więźby dachowej potem stelaz a przede wszystkim szybkości budowania budynków to zawsze popęka.
Powierzchnia sufitu podwieszanego nie powinna popekac,...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 19 Maj 11, 23:34
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kPiszesz Waść bzdury, mam wykończone poddasze od 4 lat, zamieszkałe i nawet 1 pęknięcia na gk, również mam doświadczenie w tej branży i jestem licencjonowanym wykonawcą gk.
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 19 Lis 11, 10:37
-1    oceniono 1 raz
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kgł... prawda jest na to sposub,jeżeli pokładziesz płyty dobrze,wtopisz dobra siatke z aluminiowymi cząsteczkami to predzej ci sie dom zawali niż regips peknie!!stosuje to od 4 lat rolka kosztuje 65zł i starcza na ok pokuj sam sufit i daje na to gwarancje....
Pozdrawiam
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 1 Kwi 13, 17:33
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Pęknięcia na spoinach płyt g-kjak nazywa się dokładnie ta taśma
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Pęknięcia na spoinach płyt g-k

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl