Chcąc poznać i zrozumieć runy cz. III

Chcąc poznać i zrozumieć runy cz. III
Bogowie mają wszystko, czego im trzeba. Wspaniałe domostwa, rozległe terytoria obfitujące w zwierzynę i pokryte wspaniałą roślinnością. Urodzajne ogrody pełne najwspanialszych kwiatów i smacznych owoców. Początek świata to najwspanialszy okres w dziejach Asów.
/ 13.05.2010 14:21
Chcąc poznać i zrozumieć runy cz. III

Spędzają szczęśliwie czas na ucztach i zabawach. Ten czas symbolizuje runa Wunjo. Karły wykonują całą serię pięknych, magicznych ozdób i broni na potrzeby bogów. Między innymi włócznię Odyna Gungnir oraz złotą bransoletę Draupnir. Sielanka ta kończy się jednak wraz z przybyciem do Asgardu w niewyjaśniony sposób trzech Olbrzymek z Jotunheimu. Norn (szafarek losu) o imionach Wyrd (25-ta runa futharku starszego), Werdandi oraz Skuld.

Norny to skandynawskie boginie, które przędą nici losu (runa Perthro). Wyrd znaczy – to co się stało, Werdandi – to co się właśnie staje, Skuld – to co się koniecznie stanie. Norny zabierają bogom „Złote Tafli” czyli złote tablice służące bogom do planszowej magicznej gry losowej. Tablice te dawały władzę nad przeznaczeniem. Zabranie tablic przez Norny uruchomiło odliczanie wsteczne do nadejścia Ragnarok i nieuchronny bieg zdarzeń.

Zobacz także: Chcąc poznać i zrozumieć runy cz. I

Prawie całkowitej zagłady świata i plemienia bogów Asów przez armię Czarnego Surtra i jego demony. Dopiero po Ragnarok, ocaleli Asowie odnajdą i odbiorą Złote Tafli.

Nastaje zmierzch bogów. Wszystkie następujące kolejno po sobie wydarzenia prowadzą do kolejnych problemów i kłopotów. Co prawda Asom jakoś udaje się je eliminować ale kosztuje ich to coraz więcej wysiłku. Pierwszym poważnym zagrożeniem i problemem, któremu będą musieli stawić czoła będzie przybycie Wanów, a wraz z nimi nowych wyzwań, choć tak naprawdę to Wanowie niosą im pomoc, czego Asowie w swej dumie nie potrafili dostrzec.

Zobacz także: Chcąc poznać i zrozumieć runy cz. II