Wielkanocne przysmaki dla najmłodszych

Zbliżająca się Wielkanoc to doskonała okazja, aby w posiłkach malucha pojawiły się nowe i zdrowe przysmaki! Zobacz jakie...

fot. Serwis prasowy

Jajka to nie tylko główny składnik świątecznego menu, ale również wartościowe źródło składników odżywczych. Podpowiadamy, jakie dania z dodatkiem świątecznego jajka możemy zaserwować naszym pociechom.

Wielkanocne menu
Co z wielkanocnego stołu możesz podać maluchowi? Z pewnością dla wszystkich znajdzie się coś smakowitego. Pamiętaj jednak, aby przygotowując potrawy, zwrócić szczególną uwagę na  potrzeby żywieniowe najmłodszych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Matki i Dziecka oraz Fundację NUTRICIA, aż 90% dzieci je za dużo soli, a 80% za dużo cukru. We wszystkich przygotowywanych daniach, nie tylko tych z okazji Wielkanocy, postaraj się ograniczyć ich ilość do minimum.

Święta dla niemowląt
Świąteczne potrawy z pewnością przypadną do gustu starszym dzieciom – tym, które pierwsze urodziny mają już za sobą. Jednak czym poczęstować tych najmłodszych, których dieta opierała się dotąd głównie na mleku? Starszym niemowlętom możesz zaproponować kawałek nie za mocno przyprawionego pieczonego mięsa z ziemniaczkami lub dodać do rosołu odrobinę ugotowanego żółtka.

W przypadku gdy maluch ma już ponad rok, spróbuj podać mu jajka faszerowane, a nawet delikatny żurek. Pamiętaj, aby nie przygotowywać wywaru do zupy z kostki bulionowej – zwiera dużo soli, która może niepotrzebnie obciążać delikatny organizm dziecka. Zastąp ją mięsno-warzywnym wywarem.

A co na deser?
Dobrą propozycją wybraną ze świątecznych potraw jest babka drożdżowa – nie tylko świetnie smakuje, ale może być również dobrym pretekstem do wspólnej zabawy. Spróbuj ją razem ze swoim maluchem wyjąć z foremki i udekorować.

Zdrowy początek
Jak podkreślają specjaliści, jajko stanowi istotny element w diecie dziecka. Dieta ponad 80% dzieci w wieku 1–3 lat jest zbyt uboga w wapń i witaminę D. Ważne, żeby posiłki malucha dostarczały mu wszystkich niezbędnych substancji we właściwych proporcjach. Okres Wielkanocy to doskonała okazja, aby w posiłkach malucha pojawiły się jajka, a konkretniej jego żółtka, które jest doskonałym źródłem witaminy D i wapnia, nienasyconych kwasów tłuszczowych, żelaza, fosforu, cynku, witamin z grupy B, rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A i E oraz przeciwutleniaczy.

Jak zacząć wprowadzać jajko do diety dziecka?
Przede wszystkim zacznij od żółtka. Dziecku, które ukończyło już 7. miesiąc życia, możesz dodać do zupki lub kaszki pół ugotowanego na twardo i startego żółtka. Ze starszym, które ma za sobą pierwszy roczek, możesz podzielić się już całym  jajkiem przy świątecznym stole lub pokroić je w plasterki i dodać np. do kanapki.

Wielkanocna sałatka z brokułami - Kasia gotuje z Polki.pl
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)