8 nawyków, które musisz zmienić zanim zajdziesz w ciążę!

Zdecydowana większość Polek starających się o dziecko nie zmienia swoich nawyków żywieniowych. Jedynie 3% kobiet odstawia alkohol! Oto 8 nawyków, które powinnaś zmienić zanim zajdziesz w ciążę!

dieta przed ciążą

Fot. Fotolia

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!

Według badań „Polka w ciąży”, przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2012 roku, aż 56 % Polek, które były lub są w ciąży, nie zmienia swoich nawyków żywieniowych.

Pomimo prowadzonych kampanii edukacyjnych dotyczących negatywnego wpływu alkoholu na płód, tylko 3% badanych zrezygnowało w tym czasie z jego spożywania.

Nie tylko nie zwracamy uwagi na to, co, kiedy oraz jak jemy, ale również często „jemy za dwoje” zapominając, że nieprawidłowy sposób odżywiania przyszłej mamy może znacząco wpłynąć na metabolizm dziecka.

Konsekwencją tego może być:

  • otyłość,
  • cukrzyca,
  • choroby sercowo-naczyniowe.

Zgodnie z opinią lekarzy pierwsze zmiany dotyczące np. trybu życia, najlepiej zacząć wprowadzać na 3 do 6-ciu miesięcy przed planowanym poczęciem.

Zobacz także: 6 mitów na temat odżywiania w ciąży!

Oto 8 nawyków, które musisz zmienić jeszcze przed ciążą:

  1. Jeśli palisz, staraj się zerwać z nałogiem
  2. Ogranicz spożycie alkoholu
  3. Jeśli masz nadwagę, wspólnie z lekarzem zaplanuj odpowiednią dietę odchudzającą, która pozwoli Ci uniknąć niedoborów pokarmowych
  4. Jeśli jesteś na diecie, staraj się zbilansować ją, w taki sposób, aby zapobiec niedoborowi składników odżywczych, które na późniejszym etapie mogą doprowadzić do zaburzeń metabolicznych u dziecka
  5. Staraj się regularnie ćwiczyć
  6. Rozpocznij suplementację kwasu foliowego
  7. Staraj się ograniczać słodycze, sól oraz jedzenie typu „fast food”
  8. Dbaj o spożywanie pięciu urozmaiconych posiłków dziennie (jedz pełnoziarniste produkty zbożowe, przetwory mleczne, chude mięso, warzywa i owoce).

Źródło: Materiały prasowe TKM Group

Zobacz także: Dieta która ułatwi ci zajście w ciążę!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)