Szkolenia pracowników - inwestycja czy wydatek?

Obecnie coraz częściej można zaobserwować, ze pracodawcy wysyłają swoich pracowników na wszelkiego rodzaju szkolenia, kursy, aby podnieść ich kwalifikacje. Taka filozofia doskonalenia się stała się bardzo popularna. Zgodnie z tą ideą pracodawcy dbają o ciągły rozwój pracowników, oferując im różnorodne szkolenia wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
/ 24.11.2007 21:05
Obecnie coraz częściej można zaobserwować, ze pracodawcy wysyłają swoich pracowników na wszelkiego rodzaju szkolenia, kursy, aby podnieść ich kwalifikacje. Taka filozofia doskonalenia się stała się bardzo popularna. Zgodnie z tą ideą pracodawcy dbają o ciągły rozwój pracowników, oferując im różnorodne szkolenia wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Jednakże taka filozofia panuje nie u wszystkich pracodawców. Dla niektórych jest to ciągle znaczący koszt, w szczególności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Pracodawca ponosi koszty związane z dojazdem i zakwaterowaniem kadr, opłatą za wydruk niezbędnych materiałów, oraz wynagrodzenia dla osoby przeprowadzającej szkolenia. Koszty takich szkoleń, kursów są niekiedy bardzo wysokie i po prostu firm na rynku MŚP na to nie stać.

Warto jednak pamiętać, że zdobywane przez pracowników umiejętności to nie tylko doświadczenie zyskiwane podczas codziennych czynności wykonywanych w pracy, ale również teoretyczna wiedza zdobywana na różnorodnych kursach i szkoleniach. Gdy pracodawca inwestuje pieniądze w szkolenia dobrych pracowników, zwracają się one w postaci większej wydajności zespołu, co przyczynia się z kolei do zwiększenia obrotu firmy.

Poza tym wysłanie pracownika na kurs może być doskonałą formą motywacji, bo przecież nie tylko pieniądze potrafią zmotywować do pracy na najwyższych obrotach. O wiele bardziej liczy się szczere uznanie i docenienie wysiłku za dobrze wykonane zadanie.