Iza J., Kołobrzeg
Przede wszystkim trzeba się upewnić, czy mamy do czynienia z odpowiedzialnym sprzedawcą. Świadczą o tym informacje podane na jego stronie internetowej, takie jak:
- nazwa firmy oraz jej adres (nie tylko wirtualny);
- warunki transakcji, a przede wszystkim informacje o kosztach. Często bowiem oprócz ceny są jeszcze tzw. koszty ukryte (VAT, cło);
- sposoby płatności (np. karta, kurier);
- informacja o sposobie ochrony i przetwarzaniu danych osobowych;
- sposób i termin dostawy zamówionego towaru;
- miejsce i zasady składania reklamacji.
Warto też przeczytać opinie innych internautów na temat wybranego sklepu.
Uważajmy na oferty, w których sprzedawca proponuje atrakcyjną rzecz po bardzo niskiej cenie, a także takie, które zawierają same ogólniki.
Najlepiej robić zakupy w znanych dużych sklepach, takich, które korzystają z tzw. systemu e-Card (informacja o tym powinna znajdować się na głównej stronie sklepu).
- w oknie adresu jej nazwa jest poprzedzona skrótem https;
- na dolnej belce strony znajduje się obrazek zamkniętej kłódki (to dowód na szyfrowanie).
Pamiętaj!
Sprzedawca nie ma prawa żądać za towar zapłaty z góry lub zaliczki na pokrycie kosztów dostawy
Alicja Hass / Pani domu
Porady prawne i finansowe - forum >>