Jak i gdzie kupujemy w sieci?

Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl oraz najstarsza porównywarka cenowa Skąpiec.pl przygotowały kolejny raport dotyczący branży e-commerce: E-zakupy oczami klientów. Niezależny ranking dotyczący sklepów internetowych i produktów. Oprócz rankingów sklepów internetowych oraz najpopularniejszych produktów w raporcie został umieszczony poradnik e-konsumenta.
/ 10.05.2011 07:46

Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl oraz najstarsza porównywarka cenowa Skąpiec.pl przygotowały kolejny raport dotyczący branży e-commerce: E-zakupy oczami klientów. Niezależny ranking dotyczący sklepów internetowych i produktów. Oprócz rankingów sklepów internetowych oraz najpopularniejszych produktów w raporcie został umieszczony poradnik e-konsumenta.

- Dzięki opiniom zebranym przez serwis Opineo.pl od e-klientów, którzy dokonali transakcji w ponad 16 tys. sklepów internetowych powstał unikalny ranking. Na średnią punktację każdego ze sklepów składa się ocena kilku aspektów działalności: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapako­wania przesyłki oraz ogólny poziom zadowolenia klienta, który mierzony jest chęcią polecenia sklepu znajomym – mówi Paweł Kucharzak z Opineo.pl.

W raporcie znaleźć można również zestawienie najpopularniejszych produktów przygotowanych przez porównywarkę cenową Skąpiec.pl. – Przygotowując zestawienie wzięliśmy pod uwagę ostatnie sześć miesięcy. Skupiliśmy się na najpopularniejszych kategoriach wśród użytkowników Skąpiec.pl. Integralną część raportu stanowi również Poradnik e-konumenta, w którym osoby zainteresowane e-commerce znajdą aktualne informacje na temat podmiotów funkcjonujących na rynku zakupów internetowych a także praw e-konsumenta – komentuje Monika Witoń, specjalista ds. PR w Skąpiec.pl.

Opineo.pl klasyfikowało sklepy internetowe w trzech kategoriach: Mega-sklepy (rozpoznawalna marka, minimum 5 000 opinii, charakteryzujące się dużym zasięgiem działania), sklepy średniej wielkości (minimum 1500 opinii, duży/średni zasięg, specjalizacja) oraz „Młode wilki” (minimum 300 opinii, średni zasięg działania, specjalizacja).

Według użytkowników serwisu Opineo.pl najlepszym sklepem internetowym w kategorii Mega-sklepy w 2010/11 roku był ELECTRO.pl. W pierwszej trójce znalazły się również Morele.net oraz RTV EURO AGD.

fot. Udział w rynku pod względem popularności wśród kupujących w kategorii Mega-sklepy 2010/11

Aby oddać specyfikę polskiego rynku internetowego w kategoriach sklepów średniej wielkości i „Młodych wilków” wyróżniono dodatkowo specjalizacje sklepów. Pod uwagę wzięto następujące kategorie: komputery, fotografia, RTV oraz AGD.

fot. Sklepy internetowe wyróżnione w rankingu Opineo.pl w kategorii „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode wilki”

Zainteresowani zakupami w sieci w raporcie „E-zakupy oczami klientów” znajdą również zestawienia produktów, które w ciągu ostatniego pół roku cieszyły się największą popularnością wśród osób odwiedzających Skąpiec.pl. Zestawienie topowych produktów odzwierciedla ogólne zainteresowania konsumentów robiących zakupy przez internet. W zestawieniu dominuje drobna elektronika.

fot. Zestawienie najpopularniejszych produktów w serwisie Skąpiec.pl (październik 2010 – marzec 2011)

Raport powstał w oparciu o analizę ruchu w serwisie Skąpiec.pl w okresie listopad 2010 – marzec 2011 oraz w oparciu o opinię użytkowników serwisu Opine.pl

Całość raportu dostępna tutaj.

Redakcja poleca

REKLAMA