Masz żylaki? Zobacz, jak powinnaś ćwiczyć!

Ruch i odpowiednie ćwiczenia pomogą ci w walce z żylakami! Zobacz, jakie sporty powinnaś uprawiać.

Ćwiczenia na żylaki - zbiór najlepszych propozycji
fot. Fotolia

Jak zapobiegać żylakom?

Ruch to jedna z najlepszych metod zapobiegania żylakom. W czołówce ćwiczeń na żylaki są takie, które uruchamiają tzw. pompę mięśniową (czyli mięśnie łydek, których nacisk na żyły usprawnia przepływ krwi). Należą do nich:
  • jazda na rowerze i rolkach
  • bieganie, maszerowanie po pagórkowatym terenie
  • pływanie
  • ćwiczenia na stepperze

Ćwiczenia na żylaki

Jak najczęściej (w weekendy nawet kilka razy dziennie) gimnastykuj nogi w domu lub w pracy. Najprostszym ćwiczeniem jest tzw. rowerek (leżąc na plecach, zegnij nogi i wykonuj ruchy przypominające pedałowanie) albo wspinanie się na palce (co najmniej przez minutę). Siedząc przy biurku, często poruszaj stopami. Najpierw wykonuj nimi ruchy w górę i w dół, a potem okrężne.

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,76 / 17 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: