Masz żylaki? Zobacz, jak powinnaś ćwiczyć!

Ruch i odpowiednie ćwiczenia pomogą ci w walce z żylakami! Zobacz, jakie sporty powinnaś uprawiać.

fot. Fotolia

Jak zapobiegać żylakom?

Ruch to jedna z najlepszych metod zapobiegania żylakom. W czołówce ćwiczeń na żylaki są takie, które uruchamiają tzw. pompę mięśniową (czyli mięśnie łydek, których nacisk na żyły usprawnia przepływ krwi). Należą do nich:
  • jazda na rowerze i rolkach
  • bieganie, maszerowanie po pagórkowatym terenie
  • pływanie
  • ćwiczenia na stepperze

Ćwiczenia na żylaki

Jak najczęściej (w weekendy nawet kilka razy dziennie) gimnastykuj nogi w domu lub w pracy. Najprostszym ćwiczeniem jest tzw. rowerek (leżąc na plecach, zegnij nogi i wykonuj ruchy przypominające pedałowanie) albo wspinanie się na palce (co najmniej przez minutę). Siedząc przy biurku, często poruszaj stopami. Najpierw wykonuj nimi ruchy w górę i w dół, a potem okrężne.

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita
Jak działają leki na zdrowe nogi?
SKOMENTUJ (11)
KOMENTARZE (11)
Barbara 81/6 miesięcy temu
Mam zylaki czy moge biegac i jezdzic na roweze .Alez tez mam problemy z kolanami zwyrodnienie
Wojtek/rok temu
No wreszcie co z tą jazdą na rowerze ? Powoduje żylaki czy nie ?
Edyta/2 lata temu
mnie wczoraj po 5 godzinach spędzonych w kuchni (ah, te święta...) bardzo przydał się liotomax żel. bez niego chyba bym nie zasnęła! jak tylko usiadłam, poczułam jak moje nogi się zmęczyły. nie chciało mi się wstać nawet do apteczki! mąż podał mi ten żel i od razu poczułam się lepiej jak posmarowałam nim nogi, ogromna ulga, naprawdę polecam ten żel
POKAŻ KOMENTARZE (11)