Masz żylaki? Zobacz, jak powinnaś ćwiczyć!

Ruch i odpowiednie ćwiczenia pomogą ci w walce z żylakami! Zobacz, jakie sporty powinnaś uprawiać.

fot. Fotolia

Jak zapobiegać żylakom?

Ruch to jedna z najlepszych metod zapobiegania żylakom. W czołówce ćwiczeń na żylaki są takie, które uruchamiają tzw. pompę mięśniową (czyli mięśnie łydek, których nacisk na żyły usprawnia przepływ krwi). Należą do nich:
  • jazda na rowerze i rolkach
  • bieganie, maszerowanie po pagórkowatym terenie
  • pływanie
  • ćwiczenia na stepperze

Ćwiczenia na żylaki

Jak najczęściej (w weekendy nawet kilka razy dziennie) gimnastykuj nogi w domu lub w pracy. Najprostszym ćwiczeniem jest tzw. rowerek (leżąc na plecach, zegnij nogi i wykonuj ruchy przypominające pedałowanie) albo wspinanie się na palce (co najmniej przez minutę). Siedząc przy biurku, często poruszaj stopami. Najpierw wykonuj nimi ruchy w górę i w dół, a potem okrężne.

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Vita
Te ćwiczenia czynią cuda! 30-minutowy trening na zgrabne nogi i pośladki
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (12)
Nika/2 miesiące temu
Wiadomo, że aktywność fizyczna to podstawa, ale jeśli ktoś tak ja ja ma tendencję do żylaków to niestety ani aktywność, ani prawidłowa dieta tego nie zmienią. Za to można sięgnąć po preparaty, które są pomocne w takiej sytuacji. U mnie to krem anty-żylakowy Varive, stawiam na naturalne preparaty zarówno jeśli chodzi o zdrowie, jak i urodę. Ten krem dostaje wielki plus za naturalny skład i bardzo dobre działanie.
Barbara 81/8 miesięcy temu
Mam zylaki czy moge biegac i jezdzic na roweze .Alez tez mam problemy z kolanami zwyrodnienie
Wojtek/rok temu
No wreszcie co z tą jazdą na rowerze ? Powoduje żylaki czy nie ?
POKAŻ KOMENTARZE (12)