Efekt Kate Middleton

Jak wygląda najbardziej efektywna obecnie kampania reklamowa marki odzieżowej? Ma twarz i sylwetkę księżnej Cambridge, Catherine Middleton. Od czasu zaręczyn Kate z księciem Williamem, wszystko, w czym pojawi się ta szczupła brunetka natychmiast staje się absolutnym bestsellerem.
Marta Kosakowska / 31.01.2008 23:11

Jak wygląda najbardziej efektywna obecnie kampania reklamowa marki odzieżowej? Ma twarz i sylwetkę księżnej Cambridge, Catherine Middleton. Od czasu zaręczyn Kate z księciem Williamem, wszystko, w czym pojawi się ta szczupła bruntetka, natychmiast staje się absolutnym bestsellerem.

Aż takiego medialnego szumu wokół Kate Middleton chyba nikt się nie spodziewał. Oczywiście, od początku jej znajomości z księciem Williamem pojawiała się raz po raz w mediach, jednak od czasu zaręczyn z następcą brytyjskiego tronu, nawał informacji na temat, dziś już księżnej Catherine, przerósł najśmielsze oczekiwania wszystkich. Nie ma dnia, żeby zdjęcia Kate lub ktogoś z członków jej rodziny nie widniały w czołówkach portali internetowych czy kolorowych gazet. Czujnym obiektywom aparatów fotoreporterów nie umknie żadna stylizacja ślicznej księżnej. I nie byłoby w tym nic niezwykłego, bowiem sprawa „ślubu stulecia” jest wciąż jeszcze świeża, a ze względu na rozpoczynający się właśnie w medialnym biznesie sezon ogórkowy, brak innych tematów, sprzyja kumulacji uwagi wokół Kate i Williama. Fenomenem jest natomiast fakt, że każdy element garderoby, w którym księżna Cambridge pojawi się na oficjalnej uroczystości, natychmiast zostaje wyśledzony w asortymencie marek odzieżowych i wyprzedaje się w kilka godzin!

Fot. marieclair.co.uk

Zobacz również: Issa London - ulubiona marka Kate Middleton

Ta lawina rozpoczęła się od słynnej już chabrowej sukienki marki Issa London, w której Kate pojawiła się na oficjalnej konferencji prasowej z okazji zaręczyn z Williamem. Model natychmiast się wyprzedał. Targowiska i aukcje internetowe zalała fala podróbek i sukienki, i pierścionka zaręczynowego Kate. Middleton została nazwana ikoną mody, zanim jeszcze świat oszalał na punkcie jej sukni ślubnej, która ma podobno wyznaczać kanony w modzie ślubnej na kolejną dekadę. Z prędkością światła pojawiają się kopie tej kreacji, a ze sklepów zniknęły nawet perfumy, którymi podobno pachniała Kate w dni swojego ślubu. Od tego czasu każda kreacja, w której urocza księżna pojawi się na oficjalnej uroczystości, jest pieczołowicie komentowana w mediach. Takiego marketingu życzyłaby sobie każda marka odzieżowa. Media już piszą o „efekcie Kate Middleton”. Czy to chwilowa fascynacja czy narodziny nowej ikony w historii mody?

Zobacz również: Styl Kate Middleton - przyszłej księżnej

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (9)
/18.06.2011 08:38
Dawniej król był królem, dziś jest celebrytą.
/19.06.2011 14:46
NOOO, dokładnie!!!!
/15.06.2011 14:43
Fakt, medialny szum wokół niej przybrał jakieś karykaturalne rozmiary. Jasne, że media zawsze będą się nią interesować, ale codzienne pokazywanie jej kolejnych kreacji to lekka przesada. I dla nas, i dla niej zapewne też.
POKAŻ KOMENTARZE (6)