Kariera zawodowa - wpływ partnera na sukces w pracy fot. Fotolia

Kariera zawodowa - wpływ partnera na sukces w pracy

Z badań wynika, że niektóre cechy drugiej połowy zwiększają szanse na zrobienie kariery zawodowej. O jakie chodzi? Koniecznie przeczytaj!
/ 08.12.2016 17:30
Kariera zawodowa - wpływ partnera na sukces w pracy fot. Fotolia

Nie da się ukryć, że osoba, z którą jesteśmy w związku, w znacznym stopniu oddziałuje na nasze życie. To od niej w dużej mierze zależy, gdzie mieszkamy, jak spędzamy wolny czas, z kim się spotykamy czy jakie mamy plany na przyszłość. Okazuje się jednak, że to nie wszystko. Według naukowców druga połowa wywiera również olbrzymi wpływ na naszą karierę zawodową.

Jak osiągnąć sukces zawodowy?

Jakie cechy partnera zwiększają szanse na zrobienie kariery zawodowej? 

Psychologowie z Washington University in St. Louis przeprowadzili eksperyment, którego uczestnikami były pary małżeńskie. Osoby związane z sumiennymi partnerami znacznie częściej oświadczały, że są zadowolone z wykonywanej pracy i poziomu wynagrodzenia. Uczeni mieli świadomość, że mogą oni nie być w pełni obiektywni, dlatego postanowili zweryfikować ich deklaracje. Badani zostali poproszeni o rozwiązanie testów osobowości, następnie przez pięć lat naukowcy śledzili ich rozwój zawodowy. Obserwacje potwierdziły to, co mówili małżonkowie, z czego wynika, że osobowość drugiej połowy ma bezpośredni wpływ na to, jak radzimy sobie w pracy.

Jakie cechy potencjalnego partnera powinny być przez nas szczególnie pożądane, jeśli przykładamy dużą wagę do spełnienia w życiu zawodowym? Po przeanalizowaniu danych uczeni ocenili, że prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w pracy wzrasta dzięki takim cechom współmałżonka jak otwartość, ugodowość, ekstrawersja, neurotyzm, a przede wszystkim sumienność.

Jakie są cechy idealnego partnera?

Zdaniem naukowców sumienna osoba u boku pomaga osiągnąć satysfakcję z pracy na trzy sposoby.
Po pierwsze angażuje się w wykonywanie zadań domowych, np. w terminowe płacenie rachunków czy robienie zakupów, dzięki czemu możemy poświęcić więcej uwagi pracy. Codzienne rutynowe czynności pochłaniają dużo czasu i energii, dlatego jeśli partner wyręcza nas z części z nich, jesteśmy bardziej produktywnymi pracownikami.
Po drugie daje nam dobry przykład: pokazuje, jak rzetelnie wypełniać obowiązki zawodowe i jak walczyć o swoje.
Po trzecie dobrze zorganizowany i skrupulatny partner wnosi w życie prywatne spokój i harmonię, dzięki czemu jesteśmy mniej zestresowani, a co za tym idzie - lepiej radzimy sobie w pracy.

Poza tym osoba o tej cesze ma siłę i motywację, żeby starać się o awans czy podwyżkę, dlatego dzięki rozmowom z nią wzrastają nasze szanse na zajęcie lepszego stanowiska i otrzymywanie wyższego wynagrodzenia.