Seks sprzedaje. Dlatego nagie panie reklamują glazurę do betonu i opony samochodowe. Ale seks trzeba sprzedać i to już wymaga więcej kreatywności.
Weźmy na przykład takie kondomy - dobro prawie społeczne, bo reguluje nasilenie problemów demograficznych, a co za tym idzie dostępność dóbr ograniczonych, ale także najlepsza „szczepionka” przeciw plagom AIDS i innym tragicznym w skutkach bakcylom.
Każdy więc powinien mieć i używać wedle potrzeb, tyle że mało kto gumki kocha, bo zmieniają seks w kontrolowaną procedurę logistyki, zakupów, otwierania, zakładania, nawilżania, wyrzucania i zmywania nieprzyjemnego zapachu.
A jeszcze na to wszystko, media wciąż w naszych czasach rozpusty i rozbestwienia bywają dziwacznie purytańskie, z komisjami etyki itd. i ciężko jest pokazać w przerwie między serialem nagiego penisa we wzwodzie przygotowanego do zabezpieczonej penetracji waginy z podpisem „wchodzi jak po maśle”. Ideę bezpiecznego seksu trzeba więc sprzedać ludziom inaczej.
Naturalne jest więc odwołanie się do zmysłowości - prezerwatywa ma się nam kojarzyć przyjemnie, mokro, podniecająco i ma budzić naszą wyobraźnię. Jak w tej reklamie…
Best Condom Advertisement
Nie wiem jak czytelnicy, ale ja już zawsze będę wsuwać osłonkę na parasol z drżącymi rękami i oczekiwaniem na deszcz, tam czy ówdzie.
Inny pomysł to pokazanie kija, nie zaś marchewki, jak tutaj:
Funny Condom Ad
Jednym słowem, jeśli nie chcesz wrzeszczących bachorów, śmierdzących pieluch, wydatków na szczepionki, nieprzespanych nocy, umazanych kredkami ścian, rozbitych szyb, skarżących sąsiadów, pociążowych żylaków i innych dobrodziejstw rodzicielstwa, to używaj kondomów. Proste jak drut.
No albo w kwestii zachwalania użycia można zaakcentować jak wielki jest wybór docelowego wykorzystania…
Tulipan Condoms
Aby życie miało smaczek, raz dziewczynka, raz chłopaczek - jak twierdzą znawcy.
A propos smaku to znowu - reklamowanie truskawkowej prezerwatywy ciężko osadzić na pomyśle kobiety dającej oralny seks kierowcy TIR-a.
Reklama kondomów
Czy ktoś to powtórzy? Mam na myśli ten numer z balonem.
Prezerwatywy, jak już wspomniałam, ratują nasze życie i to też jest pomysł…
Reklama Durex
Wreszcie, co ma wspólnego kondom z liberalnym wychowaniem dzieci…
Funny condom
Na koniec, trochę z innej beczki, muszę wspomnieć o mojej ulubionej reklamie Durexa. Dziewczyna wraca do domu z siłowni i okazuje się, że przyszli teściowie na wizytę. Spanikowana, że nie ma nic w domu jedzenia oddycha z ulgą na widok, że chłopak zrobił kanapki, które starszy pan pożera z apetytem. Dziewczyna się nie może nachwalić, że zrobił poczęstunek z pustej lodówki, na co ukochany odrzeka, że znalazł na półeczce ogórka… Kanapka staje jej w gardle. Na ekran wjeżdża logo Durexa i podpis: Zacznij używać wibratorów.