Chcesz mieć niebieskie oczy? Zmień kolor laserem!

Mamy dobrą i złą wiadomość dla osób, które mają brązowe oczy, ale marzą o niebieskich. Dobra jest taka, że możliwe jest już zmienianie koloru oczu za pomocą specjalnego lasera. Zła – taki zabieg obarczony jest ryzykiem ciężkich chorób, np. zaćmy, zapalenia gałki ocznej i problemów z widzeniem.
/ 26.09.2013 12:31

Jak informuje francuski magazyn L’Express klinika Eyecos w Barcelonie proponuje technikę laserową, która modyfikuje kolor oczu, zmieniając go z brązowego na niebieski.

Wystarczy pięć sesji, aby laser Neweyes wyeliminował zewnętrzną warstwę melaniny i w naturalny sposób rozjaśnił tęczówkę – powiedział dr Pedro Grimaldos, dyrektor kliniki, w wywiadzie dla Europapress.

Brązowy kolor oczu wynika z dużego stężenia pigmentów na powierzchni tęczówki. Laser, niszcząc te pigmenty, pozwala osiągnąć niebieskawe zabarwienie. Proces jest nieodwracalny.

Wydatek związany z laserową korektą koloru oczu sięga ok. 2 tysięcy euro. Jednak oprócz stosunkowo wysokich kosztów zabiegu hamulcem dla ewentualnych kandydatów jest również zagrożenie dla zdrowia, jakie niesie ze sobą ta technika.

W trakcie corocznej konferencji Societe Francaise d’Opthalmologie eksperci ostrzegali przed tymi praktykami. Lekarze oceniają, że laser działający na pigmenty oka może spowodować ciężkie choroby, takie jak: zaćma, zapalenie gałki ocznej, a także problemy z widzeniem.

Poza tym, jak podkreślają naukowcy, funkcja pigmentu oka jest nie jest wyłącznie czysto estetyczna, gdyż chroni też siatkówkę przed światłem i promieniami UV. Kiedy odbarwiamy więc tęczówkę, siatkówka może ucierpieć z powodu nadmiernej ekspozycji na światło. Nie przez przypadek mieszkańcy Afryki mają oczy brązowe, a Szwedzi niebieskie.

Prof. Beatrice Cochener ocenia także, że rezultaty takiego zabiegu są niezbyt zachwycające: oczy są pozbawione blasku.

Zobacz też dział ABC okulistyki

Źródło: www.sciencenews.pl/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/31.03.2017 22:06
No nie wiem, brzmi jak coś zupełnie niepotrzebnego i szkodzącego. Po swojej korekcji wzroku oczy bardzo długo mi się goiły, a do dziś mam problem z suchością. Gdyby nie krople starazolinu pod ręką, w sumie nie mogłabym korzystać z kompa