POLECAMY

Antybiotyki sprzyjają dziecięcej otyłości

Podawanie dzieciom antybiotyków w pierwszych miesiącach ich życia sprzyja dziecięcej otyłości – czytamy w serwisie rp.pl w artykule "Nadwaga – skutek uboczny terapii".
Antybiotyki sprzyjają dziecięcej otyłości

Zespół kierowany przez prof. Leonardo Trasandego z Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku zanalizował skutki podawania antybiotyków u 11 532 noworodków urodzonych w latach 1991-1992 w hrabstwie Avon w Wielkiej Brytanii. Zaobserwowano, że dzieci, które otrzymywały antybiotyk w ciągu pięciu miesięcy po urodzeniu i później – między 10. a 20. miesiącem życia, charakteryzowały się nieznacznym wzrostem wagi w porównaniu do swoich rówieśników. W wieku trzech lat w tej grupie dzieci nadwaga była o 22% częstsza.

W jaki sposób antybiotyk może przyczyniać się do nadwagi w późniejszym życiu dziecka? Antybiotyk może zabijać bakterie bytujące w jelitach, które sprzyjają wchłanianiu pokarmu i tym samym pomagają zachować szczupłą sylwetkę.

Dodajmy, że w grupie badanych dzieci, którym nie podawano antybiotyków w pierwszych miesiącach życia, nie zaobserwowano nadwagi w ciągu pierwszych trzech lat.

Wyniki badania zespołu profesora L. Trasandego opublikował International Journal of Obesity.

Zobacz też dział Dieta malucha

Źródło: rp.pl/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)