Warto być przezornym!

Organizacja ślubu i wesela to potężne przedsięwzięcie, które wymaga poświęcenia mnóstwa czasu pieniędzy. Co zrobić by wszystko udało się idealnie? Najlepiej przygotowania rozpocząć z wielomiesięcznym wyprzedzeniem i słuchać rzecz jasna dobrych rad.
/ 19.11.2010 11:06

Organizacja ślubu i wesela to potężne przedsięwzięcie, które wymaga poświęcenia mnóstwa czasu pieniędzy. Co zrobić by wszystko udało się idealnie? Najlepiej przygotowania rozpocząć z wielomiesięcznym wyprzedzeniem i słuchać rzecz jasna dobrych rad.

No cóż, pierwsze kroki w całym przedsięwzięciu są dosyć oczywiste. Należy najpierw ustalić datę ślubu, a później opracować wspólną wizję dotyczącą najważniejszych elementów uroczystości. Wszelakie działania uzależnione są od budżetu. Nie będzie bardzo odkrywcze stwierdzenie, że czym większe środki tym większe możliwości. Jeżeli nasz portfel na to pozwala, to po prostu możemy zatrudnić odpowiednią agencję, która zajmie się wszystkim od A do Z. Na ogół jednak częścią organizacyjną zajmujemy się sami, nie tylko ze względów finansowych, ale też by mieć pieczę nad każdym, nawet najmniejszym detalem. Ten dzień ma być przecież wyjątkowy. Kluczowe sprawy jak: sala weselna, zespół muzyczny, fotograf i filmowiec, czy obsługa gastronomiczna, warto dopiąć już nawet na rok przed dniem „0”. My przyjmujemy, że data ślubu i miejsce zabawy weselnej już dawno są ustalone i zajmiemy się szukaniem kapeli na wesele oraz filmowca i fotografa.

Dobre orkiestry zapewniające zabawę na weselach trzeba rezerwować dużo wcześniej. Warto się zastanowić czy nasza kapela ma być sielska i typowo weselna, czy raczej planujemy wesele niekonwencjonalne. Coraz modniejsze stały się wesela w stylu rock’n roll czy jazz. Trzeba też przeanalizować wiek i gusta muzyczne biesiadników. Starsi weselnicy będą woleli klasyczne walczyki, polki czy proste i wpadające w ucho disco-polo. Młodzi będą chcieli usłyszeć współczesne hity. Są oczywiście kapele, które potrafią trafić w gusta wszystkich, ale najbezpieczniejszą metoda na wybrednych będzie zatrudnienie dj’a. Nie prezentuje on żadnych walorów muzycznych, ale za to dysponuje szeroką gamą utworów, których ilość zaspokoi nawet najbardziej wymagających. Tendencja wygląda w tym przypadku tak, że oszczędniejsi wybierają dj’a (600-1500 zł), zaś ci którzy mają do dyspozycji więcej niż 2,5 tys. zł decydują się na muzykę „na żywo”.

Najlepsi fotografowie na rynku i filmowcy też cieszą się dużym wzięciem. Tutaj konkurencja jest jeszcze większa niż na podwórku muzycznym. Tutaj często przypadkowi ludzie myślą, że kupując drogi sprzęt są zwolnieni z obowiązku posiadania umiejętności i talentu. Tacy ludzie robią to wyłącznie dla celów zarobkowych, bez pasji i emocji. Dlatego każdego specjalistę takiego typu powinno się zweryfikować osobiście. Warto obejrzeć jego materiały, porozmawiać i przekonać się, że mamy do czynienia z fachowcem. Film jak i album ze zdjęciami to niezwykle cenna pamiątka, która będzie nam służyć przez długie lata. Warto aby były to pamiątki ładne, a nie wstydliwe i wprawiające w zażenowanie. Rzetelny fotograf za swoje usługi może skasować od 1100 zł, do nawet 2,5 tys. Podobnie rzecz się ma co do filmowca, choć dolna granica może być wyższa o 200-300 zł.

Gdzie szukać powyższych fachowców? Jeżeli nasi znajomi czy członkowie rodziny kogoś nam polecą to wtedy możemy skrzętnie skorzystać z tej furtki? Jeżeli taka opcja nie wchodzi w rachubę, to na ogół szukamy w internecie, gdzie w formie multimedialnej możemy przekonać się na własne oczy i uszy o próbkach umiejętności danych specjalistów. Skarbnicą wiedzy może okazać się także internetowe forum ślubne. Kolejnym etapem weryfikacji powinna już być osobista rozmowa.

Redakcja poleca

REKLAMA