Joga w ciąży

Okres ciąży nie jest najlepszym czasem na forsowanie życiowych rekordów i rzeźbienie wymarzonej sylwetki. Ale nie warto rezygnować z ruchu, zwłaszcza takiego, który przyniesie ulgę powszechnym dolegliwościom. Przyszła mama na pewno skorzysta na podjęciu jogi.
/ 06.03.2008 22:57

Okres ciąży nie jest najlepszym czasem na forsowanie życiowych rekordów i rzeźbienie wymarzonej sylwetki. Ale nie warto rezygnować z ruchu, zwłaszcza takiego, który przyniesie ulgę powszechnym dolegliwościom. Przyszła mama na pewno skorzysta na podjęciu jogi.

Joga w ciążyAsany, czyli pozycje jogi, pomagają lepiej zrozumieć transformacje zachodzące w naszym ciele. Jednocześnie te bezpieczne, powolne ćwiczenia wspaniale relaksują i łagodzą bóle pleców związane z ciążą. Wcale przy tym nie trzeba być giętkim jak kotka, aby wykonać kilka najważniejszych pozycji – naczelną zasadą jogi jest bowiem nie robienie niczego, co przynosi ból lub jest dla nas zbyt trudne.
Joga ma pięć wspaniałych narzędzi, dzięki którym nasza ciąża będzie przebiegać zdrowiej i harmonijniej:
Ćwiceznia – delikatny trening obejmujący obszary miednicy i narządów rozrodowych pomaga łatwiej przejść przez trudy porodu oraz zapewnia optymalną dostawę krwi i składników niezbędnych dla rozwoju płodu.

  • Oddychanie - inaczej pranayama – wspaniałe techniki dostarczające życiodajny tlen do organizmu matki i dziecka; pomagają utrzymać dobrą kondycję wydolnościową podczas ciąży.
  • Mudry – psycho-fizyczne stymulacje za pomocą gestów wykonywanych palcami dłoni przynoszą pozytywne efekty stymulując żeńskie organy rozrodcze.
  • Medytacja – narzędzie terapeutyczne pomagające poradzić sobie z niepokojem, neurozami i konfliktami, tak częstymi w okresie burzy hormonalnej; według znawców medytacja także służy komunikacji z dzieckiem.
  • Głęboka relaksacja – czyli senna joga - szczególnie efektywna podczas ciąży dla odzyskania równowagi psychicznej, pozbycia się stresu i dolegliwości mięśniowych; wspaniałe przygotowanie do porodu.

Regularna praktyka jogi podczas ciąży to najlepsza i najzdrowsza metoda, aby zapewnić płodowi zdrowy rozwój, a tego życzy sobie każda matka. Poza tym, dbanie o własne ciało zapobiega poporodowym depresjom związanym z utratą atrakcyjności fizycznej i daje więcej energii na trudne pierwsze miesiące macierzyństwa.
 

Agata Chabierska
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/11.03.2011 09:21
Ja jestem jak najbardziej za ,zwłaszcza ze tak jak w tym studio na Ochocie www.jestem.info.pl zajęcia prowadzone sa przez wykwalifikowane trenerki.