Czy język angielski to dobra inwestycja?

W ostatnich latach ma miejsce dynamiczny wzrost inwestycji szkoleniowych w polskich i europejskich korporacjach. Lwia część z nich kładzie największy nacisk na naukę języka angielskiego ponieważ rozwijające się firmy coraz chętniej otwierają się na zagraniczne rynki, technologie i inwestorów.
W dzisiejszej globalnej gospodarce język angielski staje się głównym językiem komunikacji, handlu i przedsiębiorczości. W poważnym biznesie nie sposób jest zaistnieć bez umiejętności sprawnego posługiwania się właśnie tym językiem. W sytuacji, gdyby część przedsiębiorców jeszcze się zastanawiała czy na pewno jest to tak niezbędne, rozwiewamy ich wątpliwości interesującymi danymi.
/ 17.03.2011 11:29
W ostatnich latach ma miejsce dynamiczny wzrost inwestycji szkoleniowych w polskich i europejskich korporacjach. Lwia część z nich kładzie największy nacisk na naukę języka angielskiego ponieważ rozwijające się firmy coraz chętniej otwierają się na zagraniczne rynki, technologie i inwestorów.

W ostatnich latach ma miejsce dynamiczny wzrost inwestycji szkoleniowych w polskich i europejskich korporacjach. Lwia część z nich kładzie największy nacisk na naukę języka angielskiego ponieważ rozwijające się firmy coraz chętniej otwierają się na zagraniczne rynki, technologie i inwestorów. O ogromnym potencjale biznesowym języka angielskiego powinny świadczyć statystyki ilustrujące popularność języka angielskiego w skali całego świata.

Czy wiesz, że:

  • dla ok. 375 milionów ludzi na Ziemi angielski jest pierwszym językiem,
  • angielski jest trzecim językiem świata: po chińskim oraz hiszpańskim,
  • szacuje się, że j. angielski zna od 470 mln do 1,5 mld osób,
  • język angielski stanowi 29,5% ruchu w Internecie (dla porównania, chiński zaledwie 14,3%).

Powyższe liczby wskazują, że angielski już teraz jest językiem globalnym oraz nieodłącznym zasobem w takich obszarach jak ekonomia, handel, dyplomacja, zarządzanie, rozwój naukowy, kultura, rozrywka oraz ekologia.

E-learning a nauka angielskiego

Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii i Internetu nauka języka obcego staje się jeszcze bardziej dostępna, szybka, skuteczna i tania. W korporacjach tradycyjne zajęcia w klasie przeprowadzane dla pracowników stanowią około 60% (dane z 2007 roku) wszystkich szkoleń. Po ponad dekadzie rozwoju e-learningu, duże organizacje zaczęły dostrzegać profity z wykorzystania nowoczesnego e-learningu 2.0 w procesie kształcenia na odległość swoich pracowników przebywających równocześnie w wielu zakątkach świata. 

Zobacz też: Jak uczyć się języków obcych?

E-learning jest bardziej efektywną metodą nauczania niż tradycyjne zajęcia w klasie ponieważ zmusza studentów do większej aktywności. W wirtualnej klasie interakcja z lektorem i innymi słuchaczami odbywa się cały czas. Studenci są w stanie przyswoić materiał we własnym tempie za ułamek kosztu takiego samego szkolenia przeprowadzonego w fizycznej klasie.

Kolejną zaletą e-learningu jest uruchomienie sesji szkoleniowej w dowolnym czasie i miejscu co pozwala firmom na bardziej elastyczne i szybsze reagowanie w razie konieczności zmian. Stosowanie e-learningu w tak wielu przypadkach jak to możliwe przynosi zarówno wymierne korzyści oraz przyczynia się znacząco do wzrostu ochrony środowiska naturalnego.

Zobacz też: Dysleksja a nauka języków obcych

Źródło: Lingolab.pl

Redakcja poleca

REKLAMA