Powodów odejścia z pracy może być wiele - wyższa pensja, lepsza posada, wygodniejsza lokalizacja. Lepiej jednak, gdy nie jest to kłótnia z szefem lub ze współpracownikami. Jeśli jesteś specjalistą w danej branży, być może kiedyś jeszcze będziesz musiała zetknąć się z ludźmi, z którymi do tej pory pracowałaś.
Jak odejść z pracy i nie stracić cennych kontaktów?
Oto nasze wskazówki:
Nie lekceważ szefa
To, że już niedługo przestanie być twoim szefem, nie znaczy, że masz już teraz traktować go bez szacunku. Nawet jeśli się krępujesz, powiedz szefowi o odejściu wprost, a nie mailowo lub telefonicznie. Jeśli będziesz uciekać, pokażesz, że tak naprawdę nie jesteś osobą dojrzałą. A z takimi nie chce się mieć do czynienia w poważnych firmach. W takim przypadku nawet gdybyś chciała kiedyś wrócić, możesz nie mieć do czego.
Bądź opanowana do końca
Zwłaszcza gdy powodem odejścia z pracy są kiepskie relacje ze współpracownikami, nie pozwól sobie na awanturę lub choćby małą sprzeczkę. Już wkrótce nie będzie cię w danym miejscu, więc nie ma sensu wytaczać wojny, a jeśli zachowasz spokój mimo wszystko, zostawisz po sobie o wiele lepszą opinię.
Zdobądź referencje
Na pewno przydadzą się w nowej firmie. Poza tym będą oznaką tego, że doświadczenie zdobyte w obecnej pracy uznajesz za cenne i wartościowe. Wcale nie jest powiedziane, że jak szef wystawi ci teraz referencje, już nigdy nie będziesz mogła znów u niego pracować. A gdy będziesz chciała powrócić, będziesz mogła pokazać mu, jak dobrze oceniał twoją pracę poprzednio.
Utrzymuj kontakty
Postaraj się co jakiś czas odzywać do kolegów z byłej pracy. Utrzymanie bliskich kontaktów może ci się kiedyś przydać. Zwłaszcza, jeśli po odejściu z pracy nie zmieniłaś całkowicie branży, a jedynie firmę. Poza tym, jeśli lubisz swoich dotychczasowych współpracowników, dlaczego miałabyś przestać się z nimi spotykać?